تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران

© Sputnikتلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران
تلاش اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا در حال کار برای عملیاتی کردن سیستم مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست مشترک اتحادیه اروپا و آسیا (موسوم به آسِم) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رژیم جدید برای حمایت از ایران در مقابل تحریم‌های ایران چه زمانی ایجاد خواهد شد، گفت: این موضوعی است که ما در نشست وزرا به هنگام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ارائه کردیم. اعضای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که این سیستم را بکار گیرند. بنابراین آنها در خصوص ایجاد این [سیستم] به طور ملموس و عملی کار می‌کنند. من مطمئن هستم که آنها طی هفته‌های آتی به نحو موفقیت آمیزی به این کار ادامه خواهند داد.
موگرینی در پاسخ به سوالی در خصوص جلب همکاری‌ طرف‌های آسیایی در این زمینه گفت: من باید بگویم که شرکای آسیایی ما همواره علاقمندی زیادی به همکاری برای اجرای کامل برجام نشان داده‌اند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاخاطرنشان ساخت: من همواره علاقمندی و همچنین موضع مشابه‌‌مان با شرکای آسیایی در خصوص نیاز به حفظ برجام، و ضرورت پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای پذیرفته شده را دیده‌ام.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала