ظریف: اعتیاد آمریکایی ها به تحریم از کنترل خارج شده است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: اعتیاد آمریکایی ها به تحریم از کنترل خارج شده است
ظریف: اعتیاد آمریکایی ها به تحریم از کنترل خارج شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نوشت : اعتیاد آمریکایی ها به تحریم دیگر قابل کنترل نیست.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام شد، در توییتی نوشت: «اعتیاد آمریکا به تحریم از کنترل خارج شده است. یک بانک خصوصی ایرانی که نقش عمده‌ای در واردات غذا و دارو داشته است، به دلیل ادعای ارتباط آن هم با ۸ واسطه با یک هدف غیر قانونی دیگر تحریم شده است. در مقایسه، تمام انسان‌های روی زمین با ۶ واسطه با یکدیگر ارتباط دارند! خودتان حساب کنید.
پیشتر بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به لیست جدیدی از شرکت های ایرانی تحریم شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفت: دولت آمریکا برخلاف ادعاها و اظهارات ریاکارانه خود در حمایت از مردم ایران، با اینگونه اقدامات در راه بهره مندی آنها از روابط اقتصادی خارجی و ارتباط اقتصادی و تجاری با جامعه بین المللی سنگ اندازی و مانع تراشی می کند و برخلاف موازین حقوق بین المللی و حقوق بشری منافع آنها را با تهدید مواجه می کند که البته راه به جایی نخواهند برد.
از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران منجر به جایگزینی دلار می‌شود
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала