تحریم شرکت های روسی و ایرانی به جرم بازسازی سوریه

© Sputnik / Vitaly Podvitski تحریم شرکت های روسی و ایرانی به جرم بازسازی سوریه
تحریم شرکت های روسی و ایرانی به جرم بازسازی سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا شرکت های روسی و ایرانی که قصد بازسازی در سوریه را دارند تحریم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، یک استراتژی جدید در سوریه دارد که شامل اعمال تحریم های علیه شرکت های روسی و ایرانی است که برای شرکت در بازسازی اقتصاد این کشور همکاری می کنند. این گزارش روز سه شنبه توسط ایستگاه تلویزیونی ان بی سی با اشاره به منابع آگاه در واشنگتن منتشر شد.
براساس این استراتژی جدید، به معنای سیاست تشدید درگیری های مسلحانه با واحدهای نظامی ایران و روسیه نیست، چرا که چنین گزینه ای موجب نقض قوانین برای انجام عملیات رزمی نیروهای آمریکایی در سوریه می باشد.
به گفته وی، طرح جدید دولت ترامپ، بر روی روش های سیاسی و دیپلماتیک فشار بر ایران است که به دنبال تضعیف مالی این کشور است. طرح ایالات متحده برای تأخیر در تخصیص بودجه برای بازسازی سوریه در مناطقی است که نیروهای روسی و طرفدار ایران مستقر هستند. در عین حال، واشنگتن قصد دارد تحریم های هدفمند را علیه شرکت های خصوصی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، که در بازسازی صلح آمیز سوریه مشارکت می نمایند را اجرا نماید.
پیش از این در خبر ها آمده بود که ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه گفت: اولویت در بازسازی سوریه با شرکت هایی از ایران و روسیه خواهد بود.
او گفت: با توجه به اینکه در جنگ علیه تروریسم دوستان ما از ایران و روسیه به ما کمک کردند، پس از آن نیز و در روند بازسازی اولویت ما با دوستانمان از ایران و روسیه است. این به معنای وفاداری به قربانیانی است که آنها به سوریه داده اند و همچنین با توجه به آنکه آنها توانایی کافی برای شرکت در روند بازسازی سوریه را دارند.
همچنین گروهی دیگری نیز از دوستان سوریه مانند چین، هند، مالزی، برزیل و آفریقای جنوبی وجود دارند که شرکت های این کشورها تمایل خود را برای شرکت در برنامه بازسازی سوریه ابراز کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала