برآورد ضرر جنگ تجاری ترامپ

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisجنگ تجاری آمریکا
جنگ تجاری آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقتصاد جهانی چقدر از جنگ تجاری ترامپ ضرر خواهد دید؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اسپانیایی ABC با استناد به نشست سالانه صندوق بین المللی پول ضررهای وارده به اقتصاد جهانی ناشی از جنگ تجاری ترامپ برآورد شد.

در صندوق بین المللی پول، اطلاع داده شد که جنگ تجاری ایالات متحده که رئیس جمهور دونالد ترامپ به راه انداخته است،1.52 تریلیون دلار ضرر ببار آورده است و در دراز مدت ایالات متحده نیز به شدت آسیب خواهد دید.

آنطور که در صندوق بین المللی پول اعلام شد، در بدترین حالت، بازار جهانی 17 درصد کاهش خواهد یافت و تولید ناخالص داخلی جهان نیز به میزان 1.9 درصد کاهش خواهد یافت.

آیا تحریم های آمریکا علیه ایران، به جیب صنعت فولاد روسیه ضرر می رساند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا تحریم های آمریکا علیه ایران، به جیب صنعت فولاد روسیه ضرر می رساند؟

بنابراین، اقتصاد جهانی باید د رانتظار شوک شدیدتری در مقایسه با بحران مالی سالهای 2008-2009 باشد.

علاوه بر این، کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که اقتصاد جهانی تا به امروز به طور کامل اثرات حمایت گرایی دولت ترامپ را احساس نکرده است. به همین دلیل تجارت بین المللی در سال 2019 با بزرگترین چالش ها مواجه خواهد شد.

در حال حاضر، انتظار می رود که رشد تجارت جهانی 3.9 درصد باشد، که نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با وجود این، کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که این رقم باید 0.2 درصد دیگر کاهش یابد.

در کوتاه مدت، بزرگترین آسیب ناشی از جنگ تجاری متوجه چین خواهد شد، اما در دراز مدت ایالات متحده بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала