گزارش و تحلیل

دلیل شانتاژ هیتلر

© Sputnikدلیل شانتاژ هیتلر
دلیل شانتاژ هیتلر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- به نقل از روزنامه ABC چاپ اسپانیا: خانواده هیتلر مانند فیلم وحشتناک بود. بدترین عضو آن برای هیتلر برادزاده ویلیام پاتریک بود.

او که ابتدا از نازی ها ستایش کرد، با گذشت زمان ادولف هیتلر را به بسیاری چیزها متهم نمود و در این رابطه با بسیاری رسانه های جهانی مصاحبه نمود. ویلیام پاتریک هیتلر را به این تهدید کرد، که نشان خواهد داد که در خانواده پیشوای آن زمان آلمان می تواند خون یهودیان وجود داشته باشد. با این حال، صاحبظران می گویند واقعیت این قضیه هنوز ثابت نشده است.

با توجه به خاطرات یکی از مسوولان نازی، هانس فرانک، واقعیت این تحقیر در دهه 1950 معلوم شد. همان هانس فرانک، پس از محاکمه نورنبرگ به اتهام جرایم علیه بشریت، به دار آویخته شد. مطابق این یادداشت ها، هیتلر به او دستور داد تا روشن کند که آیا مادر بزرگ وی، ماریا شیکل گروبر که او به عنوان یک آشپز در جوانی اش کار می کرد ، می توانست با پسر یک یهود به نام فرانکنبرگر ارتباط خاص برقرار کند؟ هانس فرانک مکاتبه چند نامه بین مادربزرگ آدولف هیتلر و خانواده فرانکنبرگر را پیدا کرد که در آن نفقه مورد بحث قرار گرفت.

آدولف هیتلر در پارلمان هندوستان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
آدولف هیتلر در پارلمان هندوستان + ویدئو
فیورر معتقد بود که نامه ها مربوط به پولی بود که مادربزرگش بابت کارش بایستی دریافت می کرد، که به دلایلی به او پرداخت نشده است. با این حال، هانس فرانک همچنین نوشت که تمام این مطالعات پس از آن رخ داد که ویلیام پاتریک خود را از طریق افشای واقعیت غم انگیز در مورد خون یهودی ، آدولف هیتلر را تهدید کرد. لازم نبود بیشتر گفته شود که این درست بود یا نه، افسانه بعنوان حقیقت در جامعه گسترش پیدا کرد. بعلاوه ، روابط دشوار بین هیتلر و ویلیام پاتریک پسر برادر ناتنی او و همچنین فرار عجولانه بعدی ویلیام پاتریک از آلمان پس از درگیری های متعدد با فیورر، در نهایت، افسانه را تایید کرند. با این حال، مورخ و روزنامه نگار، Jesús Hernández به روزنامه ABC توضیح می دهند، هرچند رابطه بین آنها سخت و دشوار بود ولی ممکن نیست ثابت شود که شانتاژ صورت پذیرفته بود است.

Hernández نوشت: گرچه تحقیقات نشان می دهد که پدربزرگ هیتلر بعید است یک یهودی بوده باشد، واضح است که بیانیه ی برادرزاده هیتلر بر خلاف کل داده ها به اندازه کافی برای مقابله جدی با هیتلر کافی بود. با این حال، من فکر نمی کنم ویلیام پاتریک سعی کرد که هیتلر را بترساند. پس از همه، او چیزی برای از دست دادن داشت. او یک فرد پُررو بود و تلاش کرد از طریق خویشاوندش پول تهیه کند، اما او یک احمق کامل نبود که کاری کند تا به همان نحوه، خودش را به کام گشتاپو بدهد.
این مقاله نویس تاکید کرد، با وجود این واقعیت که پس از جنگ جهانی دوم، این داستان باعث شد هیاهو برپا شود، در سال های 1830 در محله ای که مادربزرگ هیتلر کار می کرد، خانواده ی یهودی به نام فرانبربرگر وجود نداشت. اصلا یهودیان هرگز در آنجا زندگی نمی کردند.

نماینده دوما : ترامپ هیتلر دوم است - اسپوتنیک ایران
نماینده دوما : ترامپ هیتلر دوم است
در اوایل دهه 1920، زمانی که هیتلر به قدرت رسید، تئوری دیگری تدوین و پخش شد که ادعا کرد، پدربزرگ فیورر دارای خون یهودی است. همانطور که انتظار می رفت، این افسانه متعاقبا توسط متفقین مورد استفاده قرار گرفت. بنا به شایعات، هیتلر از یک خانواده یهودی مقیم بوخارست برخاسته و مادر بزرگش در حالی باردار شد که در خانه بارون روتشیلد در وین خدمت می کرد. ویلیام پاتریک پسر الوییس برادر ناتنی ادولف بود. او در لیورپول متولد شد، اما به زودی شهر را ترک کرد و در سال 1929 به آلمان آمد. در همان سال، پدرش او را دعوت کرد تا ادولف را در برلین ببیند. شهرت ادولف تا ان زمان به انگلیس رسیده بود و مرد جوان منتظر ملاقات با عمویش بود. در نهایت، مرد جوان به اهمیت عموی خود متقاعد شد و تصمیم گرفت تا در صورت امکان به او نزدیک شود. پس از آن، آنها گاه بگاه هم دیگر را می دیدند. اما، بدبختانه این رابطه به طور ناگهانی قطع شد. در اولین دیدار در سال 1930، هیتلر نسبت به برادرزاده مهربان بود، اما پس از به قدرت رسیدن در سال 1933، همه چیز تغییر کرد. ویلیام پاتریک شروع به لاف زدن از روابط خویش با هیتلر با مطبوعات بریتانیایی کرد، و اما دیکتاتور جدید اصلا نمی خواست که اسرار خانوادگی او منتشر شود.

بلاخره، ویلیام پاتریک بیانیه ای را مطرح کرد که نبایستی این کار را انجام دهد. وی از عموی خود خواستار محل خوبی در رژیم جدید شد. درخواست، نادیده گرفته شد، با این وجود، ویلیام سعی کرد از شهرت خود در مطبوعات استفاده کند و خود را در رستوان های برلین به عنوان یک شخص مهم معرفی می کرد.

عمو در نهایت به برادرزاده خود اولتیماتوم داد و او پس از مدتی در فوریه 1939 به ناچار آلمان را برای همیشه ترک کرد. از آن زمان، روابطشان قطع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала