قانون مهریه تغییر می کند

© Fotolia / Krivinisقانون مهریه تغییر می کند
قانون مهریه تغییر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حبس و زندانی شدن مردان در مهریه، حذف خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران در خصوص تغییر مهریه گفت: نمایندگان به دنبال حذف حبس و زندانی شدن افراد در قانون مهریه هستند.

حذف واژه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه در ایران - اسپوتنیک ایران
حذف واژه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه در ایران

وی در این خصوص گفت که دادگاه‌های کیفری نباید در مسائل حقوق خصوصی و شرعی، ورود کرده و افراد را دستگیر کنند. در حقوق خصوصی زمانی که شخصی از کسی به عنوان مهریه طلب‌کار است، طلبکار اموال، بدهکار را به دادگاه معرفی می‌کند، اجرائیه‌ای صادر می‌شود و آن مال به نفع طلبکار مصادره می‌شود.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نگهداری افراد به جرم مهریه، دیه و همچنین بدهی در زندان فایده چندانی ندارد گفت: برخی از نمایندگان به دنبال ایجاد تغییر در قانون مهریه هستند. پیش از این نیز تغییری در قانون ایجاد شده بود که اگر مهریه خانمی 1000 سکه بود تنها 110 سکه پرداخت می‌شد.
وی افزود: ما می‌خواهیم این را در قانون مهریه بگنجانیم که "شخصی به دلیل مهریه بازداشت و حبس نشود."
یک کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد طلاقها در سه سال نخست ازدواج اتفاق می‌افتد، گفت: در تهران طلاق رشد چشمگیری داشته و به حدود ۳۰ درصد رسیده است؛ در دوستیهای خیابانی و ارتباطات مجازی به ظواهر فرد بیشتر توجه می‌شود.
در واقع، به علت عوامل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی، عدم قبول مسئولیت، مهریه و جهزیه سنگین، بیکاری یا نداشتنِ ثبات شغلی و عدم حمایت خانواد‌ه‌ها و… باعث شده تا افراد بیشتر تمایل به تجرد داشته باشند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала