فرمانده سپاه: نظامیان سوری دانش کافی برای کار با سامانه اس-300 دارند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر فرمانده سپاه: نظامیان سوری دانش کافی برای کار با سامانه اس-300 دارند
فرمانده سپاه: نظامیان سوری دانش کافی برای کار با سامانه اس-300 دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسماعیل کوثری فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه بیان داشت که نظامیان سوریه دانش کافی برای هدایت سامانه موشکی اس-300 روسیه داشته و نیازی به کمک دیگران ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، ارسال اس-300 اقدام متقابل روسیه به حادثه سقوط هواپیمای ایل-20 روسی در آسمان سوریه بود که مسکو اسرائیل را برای آن مسئول می داند. در ابتدای ماه اکتبر وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو اعلام کرد که سه سامانه موشکی اس-300 به سوریه فرستاده شده و نظامیان محلی برای هدایت آن سه ماه آموزش می بینند.
پیشتر شبکه ی اسرائیلی DEBKAfile به نقل از منابعی اطلاع داده بود که کاربرد سامانه های اس-300 توسط متخصصین ایرانی به نظامیان سوری آموزش داده می شود.
کوثری گفت: " این خبر کذب محض است. ارتش سوریه دانش و قابلیت های کافی برای هدایت سامانه موشکی اس-300 به طور مستقل دارد. سوریه به کمک برای بهره برداری از این سامانه احتیاج ندارد."

مدیریت  اس 300 در سوریه توسط کارشناسان ایرانی؟ - اسپوتنیک ایران
مدیریت اس 300 در سوریه توسط کارشناسان ایرانی؟

وی افزود: " البته آنها همکاری تنگاتنگی با روسیه دارند که این سامانه ها را برایشان ارسال کرده است." کوثری یادآوری نمود که در زمان جنگ با عراق بخشی از افسران ایرانی به سوریه برای آموزش استفاده از موشک اعزام شده بودند.
این ژنرال افزود: " سوری ها تجربه ی زیاد تری از ایرانی ها در استفاده از تسلیحات روسی دارند که پیشتر توسط اتحاد جماهیر شوروی به این کشور ارسال شده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала