عربستان، آمریکا را تهدید کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyعربستان، آمریکا را تهدید کرد
عربستان، آمریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان به ناپدید شدن جمال خاشقچی و تهدیدات آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شریان نیوز، یک روز پس از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در تهدید عربستان به دلیل پرونده «ناپدید شدن جمال خاشقچی»، ریاض به این تهدید واکنش نشان داد.

تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

یک مقام مسئول در عربستان سعودی، اعلام نمود که ریاض "هر گونه تهدید و تلاش برای ضربه زدن به عربستان را چه از طریق تهدید به تحمیل تحریم‌های اقتصادی، چه از طریق فشار سیاسی یا از طریق اتهامات ساختگی… به طور کامل رد می‌کند".
دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه سی.بی.اس درباره قتل جمال خاشقچی و اینکه آیا محمد بن سلمان دستور قتل وی را صادر کرده است، ریاض را تهدید و اعلام کرد: هنوز کسی این را نمی‌داند و این موضوع در دست بررسی است. تا این لحظه آنها این ادعا را رد کرده اند. به زودی پاسخ آن را خواهیم فهمید. ممکن است کار آنها باشد؟ بله (ممکن است). اگر این طور باشد، مجازات سختی در نظر خواهیم گرفت".
این مقام مسئول که نامش فاش نشد، گفت: عربستان سعودی در جایگاه پیشگام خود در دو جهان عربی و اسلامی، نقشی پررنگ در تحقیق امنیت و ثبات، رفاه منطقه و جهان، دارد و موضعش بر خلاف همه شرایط و هر فشاری، ثابت می‌ماند.
خاشقچی که به عنوان مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست از سال ۲۰۱۷ در آمریکا زندگی می کرد، دوم اکتبر در ترکیه ناپدید شد. به گفته ی نامزد وی، کارکنان کنسولگری از خبرنگار برای تکمیل مدارک دعوت کردند ولی همسرش را به درون ساختمان راه ندادند. بعد از پنج ساعت انتظار یکی از کارکنان کنسولگری به دختر اطلاع داد که خاشقجی خارج شده و منتظرش نباشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала