هشدار درباره عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/هشدار درباره عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت
هشدار درباره عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت شبکه خبری بلومبرگ در سرمقاله خود درباره قطع دسترسی ایران به سامانه سوئیفت هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام تشکیل بدیل‌های غیردلاری این سامانه را سرعت می‌بخشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سایت شبکه خبری بلومبرگ با اشاره به طرح دولت آمریکا برای قطع دسترسی ایران به سامانه «سوئیفت» نوشته واشنگتن نمی‌تواند بدون حمایت متحدانش ایران را به چالش بکشد.

بلومبرگ، ایده‌های مطرح‌شده برای اینکه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دسترسی ایران به سوئیفت را قطع کند، «پیشنهادی بد» توصیف کرد و نوشت: «دخالت در کار سوئیفت، شکاف‌های رو به فزونی میان آمریکا و اتحادیه اروپا را گسترده‌تر خواهد کرد. اولویت بایستی ترمیم آن ائتلاف باشد. وارد کردن فشارهای بیشتر بر این ائتلاف در راستای منافع آمریکا نیست و هدف کلی‌تر تغییر رفتارهای ایران را تضعیف می‌کند.»
دولت ترامپ هم‌اکنون در حال ارزیابی این است که آیا سوئیفت را هدف تحریم قرار دهد یا خیر. در صورتی که واشنگتن در انجام این اقدام موفق شود، شرکت‌های اروپایی قادر به انجام تجارت با ایران نخواهند بود. بلومبرگ نوشته این موضوع به معنی ملزم کردن سوئیفت به نقض قوانین اروپا است.
تلاش وزرای اتحادیه اروپا برای خارج نشدن ایران ازسیستم  SWIFT - اسپوتنیک ایران
تلاش وزرای اتحادیه اروپا برای خارج نشدن ایران ازسیستم SWIFT

بلومبرگ نوشته است: «استفاده از سوئیفت به عنوان یکی از ابرازهای سیاست خارجی، تهدید جدیدی برای روابط آمریکا و اروپا نیست. سوئیف، حکم سیستم عصبی نظام مالی جهان را دارد و سالانه میلیاردها پیام را میان 11000 بانک در سراسر دنیا رد و بدل می‌کند.»
این رسانه نوشته است: «سیاسی کردن این شبکه مهم و در همان حال، قراردادن ناظرانش در وضعیت خطر حقوقی، اقدامی بی‌ثبات‌کننده خواهد بود و می‌تواند به تسریع تلاش‌ها برای ایجاد بدیل‌های غیردلاری سوئیفت و تضعیف بیشتر نفوذ آمریکا منجر شود.»

بلومبرگ نوشته نکته اصلی این است که آمریکا نمی‌تواند بدون تشکیل جبهه‌ای متحد با هم‌پیمان‌هایش علیه ایران از این کشور امتیازات جدید بگیرد. در حال حاضر، دولت ترامپ حتی نمی‌تواند بگوید که از ایران چه می‌خواهد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала