قدرتنمایی آمریکا در مقابل روسیه

© AP Photo / Mass Communication Specialist 3rd Class J. M. Tolbert»، ناو هواپیمابر «هری ترومن»
»، ناو هواپیمابر «هری ترومن» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ناتو می خواهند آمادگی خود برای دفاع از اقیانوس اطلس را به روسیه نشان بدهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز»، ناو هواپیمابر «هری ترومن» در بزرگترین مانور ناتو طی سال های گذشته در نروژ شرکت خواهد کرد تا آمادگی آمریکا و متحدان آن کشور در دفاع از اقیانوس اطلس را به روسیه نشان بدهند.

کورتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای متحده ناتو در اروپا اعلام کرد:«این نمایش قدرت ماست. ما آماده ایم. ما آماده دفاع از اقیانوس اطلس هستیم».

رزمایش «واستوک ۲۰۱۸» بزرگترین مانور روسیه بعد از ۳۷ سال - اسپوتنیک ایران
رزمایش «واستوک ۲۰۱۸» بزرگترین مانور روسیه بعد از ۳۷ سال

به گفته وی روسیه به افزایش حضور نظامی خود و مدرنیزه کردن نیروهای مسلح پرداخته است. از اینرو آمریکا و ناتو باید آماده نشان دادن قدرت خود باشند و در آینده نیز از لحاظ  توانایی نظامی برتر از روسیه باشند.

بزرگترین مانور طی سال های اخیر از 25 ماه اکتبر تا 7 نوامیر در نزدیکی مرزهای روسیه در نروژ برگزار خواهد شد. در مانورهای Trident Juncture حدود 50 هزار نظامی از 30 کشور عضوناتو و شرکای آنها شرکت خواهند داشت.

سوئد و فنلاند حریم هوایی خود را برای عملیات هوایی در چارچوب مانورها باز می کنند. منطقه اصلی که مانورها در آنجا برگزار خواهد شد در فاصله  بیش از 1000 کیلومتری از مرز روسیه قرار خواهد داشت و عملیات هوایی در فاصله 500 کیلومتری از مرز روسیه ممکن است انجام شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала