درخواست ژاپن از آمریکا

© AP Photo / Everett Kennedy Brownدرخواست ژاپن از آمریکا
درخواست ژاپن از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اقتصاد ژاپن در دیدار با همتای آمریکایی خود خواستار مصونیت شرکت‌های ژاپنی از آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها علیه ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، "تارو آسو" وزیر اقتصاد ژاپن روز پنجشنبه در دیدار با "استیون منوچین" همتای آمریکایی خود خواستار اطمینان یافتن از این موضوع بود که شرکت‌های ژاپنی به‌ دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران آسیب نبینند.
آسو که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد ابراز امیدواری کرد که در حاشیه نشست وزیران اقتصاد گروه 20 به نگرانی‌های ژاپن پرداخته شود.
توکیو به‌دنبال آن است که با کاهش واردات نفت از ایران از تحریم‌های آمریکا معاف شود.

روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها - اسپوتنیک ایران
روسیه به دنبال راهکاری برای حفاظت از ایران دربرابر تحریم ها

روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала