ولیعهد سعودی: نمی‌خواهیم حزب‌الله جدیدی تشکیل شود

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEولیعهد سعودی: نمی‌خواهیم حزب‌الله جدیدی تشکیل شود
ولیعهد سعودی: نمی‌خواهیم حزب‌الله جدیدی تشکیل شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ تاکید کرد که سعودی خواهان ادامه جنگ در یمن نیست اما بالطبع خواهان این نیست که حزب الله جدیدی در مرزهای جنوبی این کشور تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ، شاهزاده محمد بن سلمان در پاسخی به سوال خبرنگار بلومبرگ درباره یمن که به او گفت «تحولات بحران را چگونه ارزیابی‌ می‌کنید؟ چه موقع این بحران به پایان می‌رسد؟» گفت: امیدواریم این (بحران) در نزدیک ترین وقت ممکن به پایان برسد. ما خواهان این (ادامه جنگ) در مرزهایمان نیستیم. اما بالطبع خواهان این نیستیم که حزب الله جدیدی در شبه جزیره عربی تشکیل شود».

انصارالله یمن یک ناو عربستان را هدف قرار داد - اسپوتنیک ایران
انصارالله یمن یک ناو عربستان را هدف قرار داد

ولیعهد سعودی افرود: «این فقط خط قرمز سعودی نیست، بلکه تمام جهان این را نمی‌خواهد. هیچ کسی نمی‌خواهد حزب الله در تنگه‌ای که نزدیک به %15 تجارت جهان از آن می‌گذرد وجود داشته باشد».
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала