علت تاخیر در اجرای قرارداد فروش سو-35 روسیه به اندونزی

© Sputnik / Artem Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر علت تاخیر در اجرای قرارداد فروش سو-35 روسیه به اندونزی
علت تاخیر در اجرای قرارداد فروش سو-35 روسیه به اندونزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت تاخیر در اجرای قرارداد فروش سو-35 روسیه به اندونزی فارغ از تحریم های ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک، وحید سوپریادی، سفیر اندونزی در مسکو به اینترفاکس گفت: تاخیر در اجرای قرارداد عرضه 11 ناوگان جنگنده های سو-35 توسط روسیه به اندونزی، مرتبط با تحریم های ضد روسیه نیست.

جنگنده «سو-35» روسی - اسپوتنیک ایران
جنگنده روسی کابوس آمریکایی

او توضیح داد: "این به دلیل جزئیات فنی است نه تحریم ها". بر طبق گفته سوپریادی، این قرارداد حاکی از آن است که اندونزی بخشی از این هزینه خرید هواپیما را با کالایی که هنوز مورد مذاکره هستند ، پرداخت می کند. " در قرارداد لیست حداقل 16 محصول وجود دارد، و در حال حاضر وزیر تجارت، همراه با همپای روسی‌ خود، در مورد نوع آن‌ها بحث می کنند. روند کاری هنوز در جریان است.
این موضوع که تحویل سو-35 روسیه به دلیل تحریم های ایالات متحده به تعویق افتاده است، در ماه اکتبر توسط روزنامه کامرسانت گزارش شد. به گفته این روزنامه، ایالات متحده تضمینی به اندونزی برای عدم تحریم در صورت همکاری با روسیه نداده است.
توافق برای عرضه 11 جنگنده روس به کشور اندونزی در فوریه 2018 امضا شد. هزینه قرارداد 1،14 میلیارد دلار تخمین زده شده است. قرار بر اینست که نصف مبلغ آن — 570 میلیون دلار — با تامین کالاهای متفاوت پرداخت شود. برنامه ریزی برای شروع تحویل این هواپیماها از سال 2019 بوده است.
سو-35 جنگنده از نسل 4++ و آخرین هواپیمای جنگی ساخته شده بر اساس پلت فرم T-10C است که پایه و اساس خانواده های جنگنده های سو-30 و سو-27 و هواپیماهای اصلاح شده آنها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала