گزارش و تحلیل

بزودی لیست حسابهای غیر واقعی ایرانی صداقت سنجی به تویتر اعلام خواهد شد

© Photo / Minister of Information and Communications Technology in the administration of President Hassan Rouhaniبزودی لیست حسابهای غیر واقعی ایرانی صداقت سنجی به تویتر اعلام خواهد شد
بزودی لیست حسابهای غیر واقعی ایرانی صداقت سنجی به تویتر اعلام خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهندسی محمد جواد أذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی الکامپ به اسپوتنیک گفت قرار است وزارت مطبوع وی حساب های واقعی ایرانی ها را که این شبکه بسته به تویتر اعلام کند تا بتوانیم صداقت تویتر را بسنجیم.

وی در تایید سخنان دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد بسته شدن حساب های کاربران واقعی ایرانی در تویتر وفیس بوک اظهار داشت.

این شبکه ها مدعی هستند که به دلیل وجود مقرراتی مربوط به بسیاری حساب های غیر واقعی اقدام به پویش حساب های خود نموده اند و همه حساب های مشکوک را بسته اند، حال ما بنا داریم در وزارت ارتباطات ایران حساب های تویتری واقعی را پویش نماییم و لیست آن را برای تویتر ارسال کنیم تا صداقت این شبکه اجتماعی را محک بزنیم.
مهندس آذری جهرمی افزود نکته قابل تأمل این است که گروه های غیر واقعی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتند وتلاش برای بر اندازی دارند حذف نشدند.
وی افزود خواسته وزیر امور خارجه ایران مبنی بر این است که اگر قاعده و قانونی در تویتر وجود دارد باید برای همه یکسان اجرا شود.

خشم شبکه های اجتماعی غرب  از کاربران ایرانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خشم شبکه های اجتماعی غرب از کاربران ایرانی
ایشان اظهار داشتند پژوهشگاه وزارت ارتباطات همچنین قرار است لیستی از کاربران فیک را تهیه و منتشر نماید تا مشخص شود آیا این شرکت در بستن حساب های فیک نیز صداقت دارد یا نه.
جهرمی اظهار داشت مشکل جدی در حوزه فناوری کشور نقدینگی ناشی از نوسانات ارز است وافزود: اپراتورها و شرکت های این حوزه برای مقابله با تحریم ها، تجهیزاتی به ارزش هزار میلیارد تومان سفارش داده اند اما به دلیل عدم تخصیص ارز هم اکنون مجبور به پرداخت سه هزار میلیارد تومان هستند.

وی اظهار داشت: بر این اساس بسیاری از مشکلات به موضوع تخصیص منابع ارزی بر می گردد.
آذری جهرمی گفت: در این زمینه وزارت ارتباطات با کاهش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات زیر ساختی و پهنای باند به اپراتورها در جهت حمایت از این بخش قدم برداشت.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: در مورد افزایش نرخ تعرفه بسته های اینترنت موبایل که مورد انتقاد برخی قرار گرفته بود، سازمان تنظیم مقررات موضوع را بررسی کرده و نتیجه این گزارش حاکی از آن است که مورد رفتاری اپراتورها در چارچوب مصوبات رگولاتوری و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رعایت شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی کالاهای مصرفی که حتی وابستگی خاصی به ارز نداشتند با افزایش قیمت روبرو شدند، گفت: اما ما در این حوزه مدیریت کردیم که افزایش قیمت نداشته باشیم. این در حالی است که وابستگی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارز، بیش از ۷۰ درصد است.
آذری جهرمی تاکید کرد: مجموع افزایش تعرفه های اپراتورها، تنها ۶ تا ۷ درصد در رشد درآمد آنها تاثیر داشته است و امیدواریم با تغییرات بازار ارز، نرخ خدمات این بخش تثبیت پیدا کند و حتی باید شاهد کاهش نرخ ها در این حوزه باشیم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برنامه ما از ابتدا کاهش قیمت ها بوده است، تصریح کرد: باید تلاش شود از این موضع درآمد کسب کنیم و با مدیریت در تعرفه ها بتوانیم جلوی افزایش قیمت ها را بگیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала