پاکت حاوی رایسین برای رئیس پنتاگون و دریاسالار ریچاردسون ارسال شد

© East News / MODE/ Daniel Sambrausپاکت حاوی رایسین برای رئیس پنتاگون و دریاسالار ریچاردسون ارسال شد
پاکت حاوی رایسین برای رئیس پنتاگون و دریاسالار ریچاردسون ارسال شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رایسین ماده‌ای بسیار سمی می‌باشد که حتی مقدار اندکی از آن به اندازه چند دانه نمک خوراکی می‌تواند انسان بالغ را از پای درآورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، پاکت هایی حاوی ماده سمی رایسین برای جیمز متیس، رئیس پنتاگون و دریاسالار ریچاردسون ارسال شد.

اوایل روز سه شنبه گزارش شد که در بازرسی اولیه بسته های مکاتبات در پنتاگون پاکت های حاوی ماده سمی رایسین کشف شد. مرکز دسته بندی مرسولات در مجموعه دفاغی قراردارد اما خارج از پنتاگون. جزئیات این حادثه گزارش نشد است اما مشخص شده است که اف بی آی نیز به تحقیق پیوسته است.

به گزارش خبرنگار کانال تلویزیونی سی ان ان، دو پاکت دوشنبه دریافت شدند که یکی را برای جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و دیگری برای دریاسالار جان ریچاردسون فرستاده بودند که حاوی سم رایسین بودند.

رایسین ماده‌ای بسیار سمی می‌باشد که حتی مقدار اندکی از آن به اندازه چند دانه نمک خوراکی می‌تواند انسان بالغ را از پای درآورد. این سم بسیار خطرناک از گیاه کرچک تهیه می‌شود. به‌طور کلی این ماده به شکل گرد سفید رنگ بوده و در صورتی که به غبار تبدیل شود و وارد آب یا غذا گردد، غیرقابل تشخیص است. اثر سمی رایسین هزار برابر بیشتر از سیانور می‌باشد، همچنین این سم از طریق استشمام، خوردن و تزریق عمل می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала