حمایت مقدونى ها از تغییر نام كشور

© AP Photo / Boris Grdanoskiحمایت همه جانبه از تغییر نام مقدونیه
حمایت همه جانبه از تغییر نام مقدونیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه‌پرسی در مقدونیه برای تغییر دادن نام این کشور برگزار شد. 98 درصد از مردم با تغییر نام کشور خود موافق بودند.

به گزارش اسپوتنیک، همه‌پرسی در مقدونیه برای تغییر دادن نام این کشور آغاز شد، با وجود اینکه تنها 54 درصد ارا شمرده شده است، بیش از 90 درصد مردم این کشور خواهان تغییر نام این کشور به مقدونیه شمالی شدند. این همه‌پرسی درباره

یونان و ترکیه در مرز جنگ؟ - اسپوتنیک ایران
یونان و ترکیه در مرز جنگ؟

پذیرش یا رد موافقت‌نامه‌ای تاریخی جهت پایان دادن به چند دهه مناقشه با یونان از طریق تغییر دادن نام مقدونیه به مقدونیه‌شمالی است، که بدینوسیله را برای عضویت این کشور در ناتو هموار خواهد ساخت.

موضوع نام مقدونیه سالهاست که مانع حضور مقدونیه به اتحادیه‌ اروپا و پیمان ناتو شده است. در حال حاضر، مردم مقدونیه، سرنوشت نام این جمهوری کوچک در منطقه بحران‌خیز بالکان را به پای صندوق‌های رای می‌ برند تا نظر خود را درباره تغییر نام کشورشان به «جمهوری مقدونیه شمالی» بیان دارند.
گفتنی است، یونان پس از اعلام استقلال جمهوری مقدونیه از به رسمیت شناختن این نام خودداری کرد. نواحی شمالی یونان هم‌مرز با مقدونیه نیز همین نام را دارد، در واقع دولت یونان معتقد است این هم‌نامی می‌تواند به ادعاهای ارضی منجر شود. به همین دلیل این کشور خواستار تغییر نام مقدونیه شده است.
ایجاد دو جامعه مقدونیه، نگرانی‌هایی را به خصوص در سطح اتحادیه‌اروپا درباره نتایج همه‌پرسی ایجاد کرده است.
مقدونیه، کشوری است در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان است. این جمهوری در سال ۱۹۹۱ از یوگسلاوی پیشین مستقل شد. پایتخت آن شهر اسکوپیه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала