واکنش ایران به اتهامات آمریکا درباره تعطیلی کنسولگری آمریکا در بصره

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران نسبت به دلایل آمریکا برای بستن سرکنسولگری این کشور در بصره واکنش نشان داد.

تعطیل کنسولگری آمریکا در بصره - اسپوتنیک ایران
تعطیل کنسولگری آمریکا در بصره
به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات و ادعاهای مطرح شده توسط آمریکایی ها در توجیه تعطیلی سرکنسولگری آن کشور در بصره را ناموجه، بی مورد و فرافکنی آشکار خواند.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا از بسته شدن کنسوگری این کشور در بصره خبر داد و اعلام کرد که کلیه خدمات رسانی این کنسولگری در سفارت آمریکا در بغداد ارائه می شود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که دلیل بسته شدن کنسولگری این کشور در بصره تهدیدهای سپاه پاسداران ایران بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات و ادعاهای مطرح شده توسط آمریکایی ها در توجیه تعطیلی سرکنسولگری آن کشور در بصره را ناموجه، بی مورد و فرافکنی آشکار خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک را محکوم می کند و توجیه مضحک بسته شدن سرکنسولگری آمریکا در بصره که در پی روزها و هفته ها تبليغات و پیشگویی و ایراد اتهامات واهی به ایران و نیروهای عراقی انجام شد را فراری به جلو و اقدامی فرافكنانه و مشکوک می داند.

تهران شهروندان خود را از بصره فرا خواند - اسپوتنیک ایران
تهران شهروندان خود را از بصره فرا خواند
قاسمی افزود: اگرچه شواهد و قراین متعددی از دخالت پیدا و پنهان عوامل خارجی در حمله وحشیانه به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره وجود دارد، اما توجیهات کودکانه مقامات آمریکایی برای ماجراجویی و القاء ناامنی در عراق و فشار به دولت این کشور در پس این نمایش بخوبی عیان بوده که البته اقدامی مذموم و كاملا محکوم است.

بصره بزگترین شهر واقع در جنوب عراق و سومین شهر برزگ این کشور است. درنیمه اول ماه سپتامبر این شهر شاهد اعتراضات مردمی برای بهبود بخشیدن به وضعیت آب آشامیدنی و برق این شهر بود. در ادامه این حوادث، معترضین به ساختمان های اداری، دفاتر احزاب سیاسی و همچنین کنسولگری ایران حمله کردند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала