علایم هشدار دهنده حمله قلبی را بشناسیم +ویدئو،عکس

© Fotolia / Bits and Splitsعلایم هشدار دهنده حمله قلبی را بشناسیم +ویدئو،عکس
علایم هشدار دهنده حمله قلبی را بشناسیم +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
٢٩ سپتامبر روز جهانی قلب

به گزارش اسپوتنیک، یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان بیمارهای قلبی- عروقی است، که با آمار رو به رشد سالانه جان میلیون ها نفر را می گیرد. بیماری قلبی طیف وسیعی از شرایطی را که قلب را تحت تأثیر قرار می دهد توصیف می کند. اغلب اصطلاح بیماری های قلبی به معنای حمله ی قلبی است، و به شرایطی اطلاق می شود که رگ های خونی با چربی و مواد کلسترولی مسدود شده و مانع ورود خون به قلب می شوند، چنین انسدادهایی از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به بافت قلب جلوگیری می کنند، مانع از عملکرد صحیح قلب می شود و منجر به حمله ی قلبی، سایر بیماری های قلبی و یا سکته ی مغزی می شود.

با توجه به اینکه دردهای ناشی از بیمار ی های قلبی علائم مشابهی ندارد، اما در آستانه روز جهانی قلب بهتر است با عوامل خطرساز و احتمالی، علائم و نشانه های بیماری قلبی بیشتر آشنا شویم. از عواملی که افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهند، می توان به کشیدن سیگار، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، چاقی، سابقه ی خانوادگی و سبک زندگی افراد اشاره کرد. سبک زندگی غیرفعال یکی از مواردی است که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد و تغییر سبک زندگی یکی از بهترین راه پیشگیری ابتلا به بیماری های قلبی است. مردان و زنان به یک اندازه در معرض بیمار های قلبی هستند، اما برخی بیماری هایی که تنها بر زنان تاثیر می گذارد، خطر بیماری عروق کرونر را که منجر به حمله ی قلبی می شوند را افزایش می دهد. علائم این بیماری در مردان و زنان متفاوت است.

علائمی همچون احساس خستگی مفرط، سرگیجه و عرق کردن، کمبود نفس، سوزش سردل و سوءهاضمه، مشکل و تغییر در برنامه خواب، احساس ناراحتی در قسمت هایی از بدن مثل بازوها، شانه، گردن و فک در زنان و در مواردی درد در قفسه سینه می باشد. در حالی که درد در قفسه سینه از شایع ترین علائم حمله ی قلبی در مردان است، تهوع، درد در شکم و سایر مشکلات معده، تنفس سنگین، درد و احساس ناراحتی در دست ها، کمر و فک نیز از دیگر علائم و نشانه های این بیماری در مردان می باشند. مسلماً پيش بینی حمله قلبی کار دشواری است، اما میزان آگاهی و رفتارهای پیشگیری کننده از این بیماری برای درمان سریع می تواند مثمرثمر باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала