گزارش و تحلیل

نکته های اصلی از سخنان بولتون در مورد ایران: " ما سراغ شما خواهیم آمد"

© Flickr / Gage Skidmoreنقطه های اصلی از سخنان بولتون در مورد ایران: " ما سراغ شما خواهیم آمد"
نقطه های اصلی از سخنان بولتون در مورد ایران:  ما سراغ شما خواهیم آمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی سخنانی در کنفرانس گروه "متحد علیه ایران هسته ای"- 2018 گفت: ملاها در تهران خواستار خشونت، خونریزی و ترور در خاورمیانه و سراسر جهان هستند.

ایران مردم خود را غارت می کند، کشورهای همسایه ویران می کند و هنوز دولت رتبه اولی است که از تروریست ها پشتیبانی می کند. اتحاد علیه ایران هسته ای اقدامات مهمی را برای جلوگیری از دستیابی این رژیم خطرناک دیکتاتوری به سلاح های هسته ای و وسایل حامل آن انجام داده است. دولت ترامپ به این امر مباهات می کند که متحدانی مانند شما داشته باشد.

واکنش کاربران ایرانی به تهديدات تند بولتون - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران ایرانی به تهديدات تند بولتون + عکس
معامله هسته ای با ایران در واقع یک اشتباه وحشتناک دیپلماتیک در تاریخ آمریکا بود. این توافق هیچ گونه ابزار مبارزه با فعالیت های بی ثبات کننده رژیم، طرحریزی موشک های بالستیک و گسترش سلاح های هسته ای را در نظر نداشت. بدتر از همه، این توافقنامه وظیفه اصلی خود را برآورده نکرد، چرا که تمام راه های دستیابی ایران به سلاح های هسته ای را نبست.

همانطور که می دانید، در ماه آوریل، اسرائیل اسنادی را که توسط سازمان های اطلاعاتی دریافت شده بود منتشر کرد که یک بار و برای همیشه ثابت می کند که ایران برای مدت طولانی سعی در دستیابی به سلاح های هسته ای کرده و چندین بار دروغ گفته است. تا به امروز، رژیم همچنان در مورد اهداف خود در زمینه سلاح های هسته ای به جهان دروغ می گوید.

از زمان تصویب توافقنامه، بودجه دفاع ایران تقریبا 40 درصد افزایش یافته است، رژیم بیش از 15 میلیارد دلار درجهت درگیری ها در سوریه، نوار غزه، عراق و یمن صرف کرده است و مدتها قبل از تصویب این توافق، ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانکداران جهان شناخته شد و از تروریسم بین المللی تأمین مالی کرد. ایران پس از عقد توافق سال 2015، به طرحریزی موشک های بالستیک خود سرعت بخشید و با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد چند پرتاب را انجام داد. سرویس ویژه آمریکا به وضوح نشان می دهد که ایران به طور فعال سیستم های موشکی دقیق و موثر دارد و آنها را توسعه می دهد. ایران موشک های خطرناک و سلاح های دیگر را در سراسر خاورمیانه و در سراسر جهان، از جمله سوریه توزیع می کند، جایی که آنها می توانند مورد استفاده قرار گیرند تا متحد و کشور دوستی ما — اسرائیل را تهدید کنند.

سخنرانی تند بولتون عليه ايران: روزهای مصونیت تهران تمام شده - اسپوتنیک ایران
سخنرانی تند بولتون عليه ايران: روزهای مصونیت تهران تمام شده
ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم همچنان وجوه پولی را به واسطه های تروریست ها، مانند حزب الله لبنان و حماس، ارسال می کنند. این سازمان ها آسیب های باور نکردنی را بر جمعیت های بی دفاع در سراسر جهان می رسانند. در واقع، آثار خونین رژیم می توان در حملات تروریستی وحشتناک در اروپا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی یافت. ایران همچنان به آدم ربایی شهروندان آمریکایی ادامه می‌دهد و از روش گروگان گیری به عنوان وسیله سیاست دولتی در نقض قوانین و مقررات بین المللی استفاده می کند.

حسن روحانی هفته گذشته یک ستون در واشنگتن پست منتشر کرد که و در آن گفت که در زرادخانه رژیم او تنها صلح وجود دارد. اجازه دهید من با این گفته مخالفت کنم.
در زرادخانه رژیم، موشک ها وجود دارد. زرادخانه رژیم حاوی جاه طلبی های هسته ای است. در زرادخانه رژیم — خونریزی، هرج و مرج، خشونت و تروریسم هست. بیانیه روحانی در این باره که این دیکتاتوری مرگبار"سنت احترام به حاکمیت قانون" دارد و به دفاع از "صلح و امنیت در منطقه" می پردازد، مسخره است.

اقدامات رژیم ایران تهدید غیر قابل قبول به منافع و امنیت ملی ایالات متحده، شهروندان ما و امنیت متحدان و شرکای ما در سراسر جهان است. آخوندها در تهران، ما را شیطان بزرگ و ارباب جهنم می خوانند.

من اعتقاد دارم آنها امروز به طور جدی گوش می کنند: اگر با ما، متحدان یا شرکای ما مخالفت کنید، اگر به شهروندان ما آسیب برسانید، اگر همچنان به دروغ، فریب و گمراه کردن ما بپردازید، واقعا مجبور خواهید بود که بهای گزاف آن را بپردازید.

ایالات متحده در حال حاضر از طیف گسترده ای از ابزارهایی که در اختیار دارد، برای جلوگیری از تولید سلاح های هسته ای در ایران و مقابله با اقدامات مخرب آن استفاده می کند. اگر رژیم سیاست خود را تغییر ندهد، آماده هستیم که کارهای به مراتب بیشتری در چارچوب قانون انجام دهیم.

واکنش ایران به اتهامات نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به اتهامات نتانیاهو
در ماه اوت، دولت ترامپ تحریم های شدید در رابطه با پیشبرد سلاح های هسته ای در ایران مجدداً اعمال کرد. بسته اول تحریم ها تا به حال تاثیر منفی بر اقتصاد ایران داشته است. در سال جاری نرخ ریال ایران 70 درصد کاهش یافت و بازار املاک ایران با رکود روبرو شد. صادرات نفت خام در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته است.

در تاریخ 5 نوامبر، بسته دوم تحریم های ما مربوط به توسعه سلاح های هسته ای وضع خواهد شد. این تحریم ها شامل سایر بخش های کلیدی اقتصاد ایران، از جمله بخش انرژی، حمل و نقل، پتروشیمی و مالی کشور خواهد شد. ما انتظار داریم که خریداران نفت ایران 4 نوامبر واردات خود را به صفر محدود کنند، در غیر این صورت آنها در معرض تحریم ها قرار می گیرند.

پس از 5 نوامبر، رئیس جمهور ترامپ و پنس مصمم به تحمیل تحریم های بیشتر علیه رژیم و محروم کردن آن از امکان تأمین مالی فعالیت های فعلی و مجبور کردن آنها به تغییر رفتار و ادامه فاجعه اقتصادی کنونی در ایران می شوند. هر کسی که امتناع می کند اقدامات لازم را برای غلبه بر ایران به عهده بگیرد، با عواقب جدی مواجه خواهد شد. با توجه به ماهیت تأثیرات، تحریم های آمریکا تهاجمی و قاطع خواهد بود. این کمپین فشار حداکثر است.

عکس جنجالی رئیس جمهور ایران در نیویورک + عکس - اسپوتنیک ایران
عکس جنجالی رئیس جمهور ایران در نیویورک + عکس
امروز صبح در روزنامه ها آخرین خبرهای اتحادیه اروپا را با توجه به جو در ایران دیدم. جدا کردن ایران را از بازار، جدا کردن از سویفت، تسهیل معاملات مالی با رژیم ایران. اعضای اتحادیه اروپا در لفاظی قوی هستند، اما در اجرای اظهارات خود ضعیف می باشند. ما قصد نداریم که تحریم هایمان را از طریق اروپا و یا هر کس دیگری دور زده شود.

ایالات متحده همچنین رهبری ایران، از جمله رهبر عالی آیت الله را تحریم خواهد کرد که الهام بخش نقشه های شرورانه بوده و تحت نظارت وی سپاه پاسداران انقلابی ایران نقشه های او را به اجرا در می آورد. هدف او این است که منطقه را با نیروهایی که بتوانند مردم ها را تحت سلطه وی قرار دهند، پر کنند و تهران، آنها را کنترل کرده و به حرکت در خواهد آورد. آیت الله انتخاب برای ساختن آینده ای موفق برای ایران دارد؛ آینده شایسته برای مردم ایران که حالا تحت فشار رژیم استبدادی رنج می برد.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران
در سال جاری، زمانی که بیش از 26 میلیارد دلار برای نیازهای نظامی مصرف شده، نسل جوان ایران نمی توانند کاری پیدا کنند. نرخ تورم در ماه گذشته 24 درصد بوده است و همانطور که قبلا اشاره کردم، نرخ ارز ایرانی با سرعت بیشتری کاهش می یابد. مردم ایران شایسته حکومت بهتری می باشند.

ما با بیصبری منتظر روزی هستیم که بتوانیم این رویا را با هم متحد کنیم، زمانی که دوستی، صلح و هماهنگی جدید بین ایالات متحده و ایران بتواند آغاز شود. زمانی این روز فرا می رسد، اما دولت آمریکا از تمام ابزارهای حقوقی برای محافظت از ایالات متحده، و همچنین متحدین و مردم ما استفاده خواهد کرد.

ایالات متحده ساده لوح نیست. کسی نمی‌تواند ما را فریب داده و یا مرعوب سازد. روزهای کارهای بدون مجازات برای تهران و همدستانش سپری شده است. اگر رژیم خونین و حامیان آن رفتار خود را تغییر ندهند دچار پیامدهای جدی خواهند شد. بگذار پیام امروز من واضح باشد: "ما شما را زیر نظر داریم، و سراغ شما خواهیم آمد."

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала