ادامه ستمگری در حق شاهزادگان در عربستان

© AP Photo / Hassan Ammarادامه ستمگری در حق شاهزادگان در عربستان
ادامه ستمگری در حق شاهزادگان در عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مخالفین سعودی گزارش دادند که رژیم عربستان برای تحت فشار قرار دادن 'احمد بن عبدالعزیز' برادر پادشاه عربستان، چهار تن از پسران او را حبس خانگی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، احمدبن عبدالعزیز که در لندن به سر می برد شهریور ماه گذشته در اظهاراتی بی سابقه ، 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه و 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان را مسئول جنایات انجام گرفته در یمن معرفی کرد.
منابع مخالفین سعودی اعلام کردند: رژیم با احضار سلطان ، نایف ، ترکی و عبدالعزیز چهار تن از فرزندان احمدبن عبدالعزیز ، تحت فشار آنها را وادار کردند ضمن محکوم کردن اظهارات پدر خود سکونت وی در اروپا را هم زیر سوال ببرند اما پاسخ رژیم به این اقدام آنها حبس خانگی بود.
احمد که پسر بلافصل موسس عربستان و برادر ملک سلمان محسوب می شود کسی است که دو بار یک بار در دوران ابتدای حکومت ملک عبدالله و بار دیگر در حکومت فعلی از رسیدن به تخت پادشاهی بازماند.
اظهارات شاهزاده احمد که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بازتاب بسیاری وسیعی داشته اشاره آشکاری به میزان اختلافات و جبهه بندی های درون خاندان ال سعود دارد.
وی از ژوئیه تا نوامبر سال 2012 میلادی به مدت 5 ماه وزیر کشور عربستان بود. 'عبدالله بن عبدالعزیز' پادشاه وقت سعودی با برکناری وی ، محمدبن نایف را جایگزین او کرد.
احمدبن عبدالعزیز نوامبر گذشته و ساعاتی پیش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزیمت به آمریکا شد.

شکنجه مفتی سعودی توسط بن سلمان - اسپوتنیک ایران
شکنجه مفتی سعودی در زندان بن سلمان

ده ها نفر از شاهزادگان، بازرگانان و تجار عربستانی سپتامبر گذشته به جرم فساد دستگیر شدند و تعدادی از آنها پس از چند ماه حبس و تنها بعد از پرداخت مبالغ هنگفتی موفق به کسب آزادی شدند.
'ولید بن طلال' و' متعب بن عبدالله' دو تن از شاهزاده های معروفی بودند که توسط محمدبن سلمان دستگیر و پس از پرداخت پول آزاد شدند.
دادستان عربستان اعلام کرد که دولت موفق شده است از بازداشت شدگان 107 میلیارد دلار پول بگیرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала