افتتاح مسجدی در آلمان توسط اردوغان

© AFP 2023 / Ludovic Marinافتتاح مسجدی در آلمان توسط اردوغان
افتتاح مسجدی در آلمان توسط اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه طی یک سفر رسمی سه روزه وارد برلین پایتخت آلمان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی صباح، هواپیمای حامل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ساعاتی قبل در برلین، پایتخت آلمان به زمین نشست. رئیس جمهور اردوغان طی این سفر خود با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانک والتر اشتاین‌مایر، همتای آلمانی خود دیدار خواهد کرد.

اردوغان خواستار پایان دادن به سلطه دلار شد - اسپوتنیک ایران
اردوغان خواستار پایان دادن به سلطه دلار شد

علاوه براین رئیس جمهور ترکیه قصد دارد در مراسم افتتاحیه مسجدی در کلن اشتراک نماید. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در حالی وارد آلمان میشود که از چندین سال به این سو روابط میان این دو کشور رو به وخامت بوده است و این نخستین سفر این رئیس جمهور به روسیه پس از بحران میان دو کشور می باشد.
گفتنی است، پیش از این ردوغان گفت روابط ترکیه با آلمان پس از انتخابات المان می تواند به حالت سابق بازگردد.او همچنین گفت که معتقد است که تنش های مداوم میان ترکیه و آلمان نتیجه سیاست داخلی است بخصوص به خاطر انتخاب اینده در کشور المان، به همین دلیل احتمالا بعد از رای گیری روابط این دو کشور به حالت سابق باز می گردد.
اردوغان در مراسم افتتاحیه تأسیسات نوشیدنی در استان اسپارتای غربی گفت که کشورهای اروپایی در طول دوره انتخابات از روابط خود با ترکیه بهره می برند.
اردوغان گفت: ما می دانیم که بیشتر انتقادات کشورهای اروپایی نسبت به ما مربوط به سیاست داخلی آنها است.
او در دوران رفراندوم اصلاحات قانون اساسی در تاریخ 16 آپریل به هلند اشاره کرد که به طور کامل بر اساس منافع آنها در انتخابات بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала