خروج آمریکا از برجام، مهمترین دستاورد ترامپ است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر خروج آمریکا از برجام، مهمترین دستاورد ترامپ است
خروج آمریکا از برجام، مهمترین دستاورد ترامپ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی معتقد است که خروج از برجام ، مهم ترین دستاورد دونالد ترامپ است.

به گزارش اسپوتنیک، بولتون در مصاحبه ای با " فاکس نیوز" که بخشی از آن در صفحه توئیتر این خبرگزاری منتشر شده است اینطور گفت.
بولتون خاطر نشان کرد: " من معتقدم که یکی از مهمترین دستاوردهای ترامپ خروج از معاهده ی بی فایده با ایران است. وی کمپینی را علیه این معاهده در سال 2016 تشکیل داد."
وی این توافق را " بدترین توافق در تاریخ ایالات متحده " نامید و ابراز اطمینان نمود که وی نیز سهمی در تصمیم واشنگتن برای خروج از برجام داشت.
بولتون افزود: " ما این برخی تحریم ها علیه ایران را از سر می گیریم و در ماه نوامبر تحریم های بیشتری خواهد بود که با هدف اعمال فشار بر ایران است و این کشور را متقاعد نمود تا رفتار خود را نه تنها در برنامه هسته ای بلکه در برنامه ی موشک بالستیک و نظامی در خاور میانه ، عراق، سوریه، یمن و لبنان تغییر دهد. این تهدید واقعی است و رئیس جمهور ما بر آن آگاه است. "
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала