اسرائیل اطلاعات سقوط ایلوشین20 را به روسیه واگذار کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل اطلاعات مربوط به سقوط ایلوشین20 را به روسیه واگذار کرد
اسرائیل اطلاعات مربوط به سقوط ایلوشین20 را به روسیه واگذار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمیکان نورکین، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در دیدار خود در مسکو با مقامات وزارت دفاع روسیه اطلاعات مربوط به سقوط هواپیمای نظامی ایلوشین20 در سوریه را به آنها تقدیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علاوه بر این مقام اسرائیلی اطلاعات مربوط به "تلاش های ایران برای پابرجا شدن در سوریه و داده تسلیحات استراتژیک به حزب الله" را به روسیه واگذار کرد.
مقامات نظامی خاطرنشان ساختند که ادامه هماهنگی اقدامات در سوریه ضرورت دارد و اهمیت رعایت منافع دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.
هشدار جدی نتانیاهو به حزب الله - اسپوتنیک ایران
هشدار جدی نتانیاهو به حزب الله
وزارت دفاع روسیه روز 17 سپتامبر اطلاع داد که در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایلوشین 20 که به پایگاه خود در حمیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله 35 کیلومتری از ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را پوشانده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین 20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی که در این هواپیما بودند، کشته شدند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین 20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала