شایگو: مقصر اصلی سقوط هواپیمای روسیه در سوریه ، اسرائیل است

© Sputnik / Vitaly Podvitski شایگو: مقصر اصلی سقوط هواپیمای روسیه در سوریه ، اسرائیل است
شایگو: مقصر اصلی سقوط هواپیمای روسیه در سوریه ، اسرائیل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نظامیان اسرائیلی 15 نظامی روسی کشته شدند.

سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه در جریان گفتگوی تلفنی با وزیر دفاع اسرائیل آویگدور لیبرمان بیان داشت که در نتیجه عملیات غیر مسئولانه نیروی هوایی اسرائیل ، حادثه ای غم انگیز اتفاق افتاده و 15 سرباز روسی جان خود را از دست داده اند.
در این اطلاعیه آمده است: " سرگی شایگو ، وزیر دفاع روسیه گفتگوی تلفنی با وزیر جنگ اسرائیل داشت."
اطلاع داده شد که شایگو تاکید کرد که در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیروی هوافضای اسرائیل این حادثه غم انگیز اتفاق افتاده است. علی رغم وجود توافق با اسرائیل مربوط به هشدار در خصوص حوادث خطرناک ، فرماندهی ارتش روسیه در سوریه تنها یک دقیقه مانده به شلیک خبر را دریافت کرده است.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала