اعزام نیروهای نظامی عراق به مرز ترکیه

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeاعزام نیروهای نظامی عراق به مرز های ترکیه
اعزام نیروهای نظامی عراق به مرز های ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت ملی عراق اعلام نمود که بغداد مرزهای خود با ترکیه را می بندد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس مطبوعاتی نخست وزیر ، شورای امنیت ملی عراق در جلسه خود به ریاست رئیس نیروهای مسلح و حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تصمیم به اعزام ماموران مرزی در امتداد مرز با ترکیه شدند.
بر اساس این بیانیه، شورای امنیت ملی تصمیم به گسترش نیروهای مرزی خود به مرز عراق و ترکیه شد. این امر برای محافظت از و جلوگیری از تخلفات مرزی می باشد.

بمباران مرز ایران و عراق توسط جنگنده های ترکیه - اسپوتنیک ایران
بمباران مرز ایران و عراق توسط جنگنده های ترکیه

بر اساس این سند، وزارت امور خارجه عراق، اقدامات لازم برای اعلام نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه را به سازمان ملل متحد اعلام نمود.
گفتنی است، پیش از این رجب طیب اردوغان،رئیس جمهور ترکیه،در مصاحبه با CNN Turk گفت: در صورتی که بغداد مشکل تروریسم را حل نکند، ترکیه می تواند عملیات نظامی را در سه شهر عراق شروع کند.وی همچنین ادامه داد:آنکارا می تواند به سنجار،مخمور و قندیل که محل اصلی تربیت تروریستهاست حمله کند.
در اواسط ماه مارس، اردوغان اعلام کرد که قصد نابودی سازمان های کرد در شمال عراق،که آنکارا به عنوان گروه های تروریستی از آن ها نام می برد،را دارد.
اردوغان همچنین افزود: ما بر ظهور لانه های تروریستی در شمال کشور نظارت داریم و به زودی ضربه سختی به آن ها خواهیم زد.
در پاییز سال 2016، مناقشات سیاسی بین بغداد و آنکارا شدیدتر شد و نخست وزیر عراق اظهار داشت که ترکیه در حال ریسک برای ایجاد یک جنگ منطقه ای و استقرار نیروهای خود در یک قلمرو خارجی است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала