اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین+ ویدئو

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین+ ویدیو
اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اعلام کرد؛ اتهام دخالت روسیه به سرنگون شدن بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در جنوب شرق اوکراین غیرقابل قبول است و برای اثبات این موضوع شواهدی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک؛ ایگور کوناشنکوف گفت: اتهام دخالت روسیه به سرنگون شدن بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی در جنوب شرق اوکراین غیرقابل قبول است و برای اثبات این موضوع شواهدی وجود دارد.
وی گفت: اسنادی ارائه خواهد شد که به وضوح اتهام دخالت روسیه درباره هدف قرار دادن این هواپیمای مسافربری توسط سامانه موشکی "بوک" را رد می کند.
هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که از آمستردام به مقصد کوالالامپور در حال سفر پرواز بود در تاریخ 17 ژوئیه 2014 در نزدیکی شهر دونتسک در اوکراین سقوط کرد. در این هواپیمای مسافربری 298 مسافر حضور داشتند که همگی کشته شدند.
کی یف شبه نظامیان روسیه را مسئول سقوط این هواپیما می دانند.
نیکولای پارشین، رئیس دفاعی موشک و توپخانه نیروهای مسلح روسیه نیز گفت: موشکی که هواپیمای مالزیایی را مورد هدف قرار داده است در سال 1986 در حومه مسکو تولید شده است و سپس به بخش نظامی اوکراین انتقال داده شد.
وی افزود: پس انتقال موشک به اوکراین، این موشک دیگر روسیه مورد استفاده قرار نگرفت.
وزارت دفاع روسیه اسناد مربوط به موشکی که بوئینگ 777 مالزیایی را مورد هدف قرار داده و شناسنامه این آنرا به نمایش گذاشت.
© Sputnik / Vladimir Trephilov /  مراجعه به بانک تصاویر اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین
اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اسناد جدید روسیه درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اوکراین
سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین فیلم های ارائه شده از موشک "بوک"به کمیسیون بین المللی به عنوان مدرک در مورد اصابت این موشک به هواپیمای مالزیایی غیر واقعی خواند.
مشخصات موشکی که هواپیمای مالزیایی را مورد هدف قرار داده است به مقامات هلند ارائه شده است.
کوناشنکف افزود: اوکراین نه تنها در این وقوع حادثه، بلکه در دستکاری تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای مالزیایی نیز دخالت دارد. در تایید این گفته ها، مکالمه مذاکرات نظامیان ارتش اوکراین نیز در دسترس قرار دارد.
ایگور کوناشنکوف تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه شواهدی جدید مبنی بر دخالت کی یف در سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 مالزی دارد.
وی ادامه داد: اطلاعات در باره این موشک، از جمله ویدئو در سایت وزارت دفاع روسیه بارگذاری می شود و ویدئویی که براساس آن بوئینگ 777 مالزیایی توسط موشک روسی"بوک" در خاک اوکراین مورد هدف قرار می گیرد، براساس تصاویر و ویدئوهای وزارت دفاع روسیه ساخته شده است.
هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی مالزی در 17 جولای سال 2014 در نزدیکی مرز روسیه در اوکراین مورد اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفته و تمام 298 سرنشین آن کشته شدند.
پس از این حادثه رئیس جمهوری اوکراین این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند و روسیه را متهم به سرنگون کردن این هواپیمای مسافربری کرد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала