واکنش کاربران ایرانی به "بازنشسته‌ها را بازنشسته کنید"

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش کاربران ایرانی به " بازنشسته‌ها را بازنشسته کنید"
واکنش کاربران ایرانی به  بازنشسته‌ها را بازنشسته کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بازنشسته ایرانی، طی 60 روز، باید بدون استفاده از عناوینی چون جانبازی، بازنشسته شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در طی اعلام خبر امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس ایران، وی از نامه نمایندگان به سران قوا در زمینه لزوم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد. وی اضافه کرد: با توجه به تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس و تائید آن در شورای نگهبان منتظریم که این قانون به درستی و کامل در کشور اجرائی شود و کسی به دنبال دور زدن قانون نباشد. به طور مثال شنیده‌ایم برخی از مقامات با مراجعه به بنیاد شهید به دنبال افزایش درصد جانبازی خود هستند تا از این قانون مستثنی شوند.
در این راستا، کاربران ایرانی به این خبر واکنش نشان داده اند.
کاربری به نام پین کیلر در این خصوص می نویسد: چرا همه چیز توی مملکت ما باید متناقض باشه؟ از یک طرف یه قانون داریم هرچی درصد جانبازی بالاتر باشه میتونی زودتر بازنشسته بشی از یه طرف قانون گذاشتن که جانبازهای بازنشسته میتونن پست داشته باشن! خیلی باحالین به خدا.

سعید نیز با اشاره به مراجعه برخی از مقامات به بنیاد شهید می گوید: " مسئولین بازنشسته ای كه به تازگی جلوی در بنیاد شهید صف كشیده اند تا درصد جانبازی بگیرند چرا تا به حال مدارك جانبازی خود را ارائه نداده بودن؟ #منع_به_کارگیری_بازنشستگان

کاربر دیگری به نام اسدی می گوید، در واقع خود جانبازانی را می شناسد که به دلیل نقص عضو، می ترسند تا نتوانند خدمت کنند. حال چطور برخی این کار را می کنند. وی می نویسد: جانباری میگفت بخاطر نقص عضو احساس میکردم نتونم خوب خدمت کنم خودمو بازنشسته کردم….ولی حالا از دوستان متاسفم…..

​تسنیم می گوید که این افراد برای بازنشسته کردن خود تنها فرصت 60 روزه دارند.

​در صورتی که با این قانون، شهردار تهران نیز باید بازنشسته شود. 

​در مجموع می توان گفت که کاربران ایرانی نگاهی انتقادی به حضور بازنشستگان در پست های دولتی دارند و خواهان حضور جوانان هستند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала