اعلام راهکار ژاپن برای انعقاد پیمان صلح با روسیه

© AP Photo / Hau Dinhاعلام راهکار ژاپن برای انعقاد پیمان صلح با روسیه
اعلام راهکار ژاپن برای انعقاد پیمان صلح با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد مسکو و توکیو باید برای پیشروی در مسئله انعقاد پیمان صلح "پوسته بی اعتمادی به یکدیگر را بشکنند" .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو، شینزو آبه گفت:" باید تفاهم متقابل بین ملت های روسیه و زاپن به پیش برده شده و محیط لازم برای حل مسئله فراهم شود".
دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی تحت عنوان"خاور دورـ گسترش امکانات" در چارچوب همایش اقتصادی شرقی پیشنهاد انعقاد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن را مطرح ساخت.
به گزارش اسپوتنیک، رهبرروسیه پیشنهاد کرد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن که هفتاد سال است درباره آن مذاکرات جریان دارد، تا آخر سال جاری میلادی بدون مطرح ساختن هیچگونه قید و شرطی منعقد شود.
پوتین ژاپن را "شریک طبیعی" روسیه نامیده و بر تمایل خود برای پیشبرد روابط تمام و کمال با توکیو تاکید کرد.
نخست وزیر ژاپن بنوبه خود اعلام کرده بود مسکو و توکیو باید ایجاد مشکلات برای فرزندان و نوه های خود را قطع کنند که از بن بست به وجود آمده برای نسل قبلی ناشی شده است.
یادآور می شود ژاپن همواره بازگرداندن 4 جزیره کوریل جنوبی (اینتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای) را که طبق نتایج جنگ دوم جهانی به روسیه واگذار شده، به عنوان شرط انعقاد پیمان صلح با مسکو مطرح کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала