ادعای عجیب نیویورک پست درباره سلاح صوتی روسیه

© REUTERS / Maxim Shemetovادعای عجیب نیویورک پست درباره سلاح صوتی روسیه
ادعای عجیب نیویورک پست درباره سلاح صوتی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک پست تنها راه حل برای توقف روسیه را انزوای این کشور می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع در دولت ایالات متحده گزارش دادند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا شواهدی را مبنی بر دخالت روسیه در یک سری "حملات صوتی" علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا و چین جمع آوری کرده اند.
همانطور که نیویورک پست در سرمقاله خود می نویسد، تحریم های جدید علیه مسکو کافی نیست و برای متوقف کردن روسیه، لازم است که این کشور را منزوی کنیم. به نظر می رسد که مسکو در ماه نوامبر 2016 شروع به یک سری حملات صوتی عجیب نمود که در نتیجه آن 30 آمریکایی در کوبا علائم سکته مغزی و برخی آسیب مغزی همراه با از دست دادن شنوایی داشتند. همین اتفاق می توانست برای آمریکایی هایی که در چین کار می کنند اتفاق بیافتد.
همانطور که نیویورک پست در سرمقاله خود نوشت، قربانیان گفتند که صداهای سوراخ کردن از خانه ها و اتاق های هتل شنیده و پس از آن تهوع، کاهش شنوایی، سردرد، سرگیجه و غیره در آن‌ها پدیدار شده است. به گفته محققان آمریکایی، امواج فرکانس فوق العاده بالا برای این دیپلمات ها مورد استفاده قرار گرفته است.
منابع متعدد در دولت می گویند که در نتیجه تحقیقات طولانی و مداوم، سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده شواهدی از مشارکت روسیه در این حملات را جمع آوری کرده است. همانطور که روزنامه می نویسد، جامعه اطلاعاتی هنوز برای اعلام قطعی و عمومی آماده نیست و محققان آمریکایی در تلاش برای بازسازی این سلاح صوتی با کمک تجزیه و تحلیل مهندسی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала