مرکل اجازه حمله به سوریه را صادر کرد

© REUTERS / Fabrizio Benschمرکل اجازه حمله به سوریه را صادر کرد
مرکل اجازه حمله به سوریه را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدراعظم آلمان مداخله نظامی آلمان در سوریه را در پارلمان این کشور اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مجلس نمایندگان اعلام کرد: در صورتی که سوریه از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کند، آلمان وارد عمل خواهد شد.

آلمان به گروه حمله به سوریه می پیونند - اسپوتنیک ایران
آلمان به گروه حمله به سوریه می پیوندد

به گفته وی، مداخله نظامی آلمان در این وضعیت را نمی توان رد کرد. این موضع گیری آلمان نیست: فقط بگوید نه، صرف نظر از آنچه در جهان اتفاق می افتد.
لازم به ذکر است که برای تصمیم گیری، اتحاد دموکرات مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی ، بایستی همکاران خود را در ائتلاف حاکم یعنی حزب دموکراتیک آزاد آلمان را که مخالف این ایده هستند را متقاعد کند.
پیش از این گزارش شده بود که به درخواست واشنگتن، سوال در مورد پیوستن آلمان در حملات به سوریه در وزارت دفاع این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. تا کنون مرکل مشارکت کشور خود در عملیات نظامی در خاک سوریه را رد کرده بود.
هفتم سپتامبر، صدراعظم آلمان برای اولین بار از حضور روسیه در سوریه حمایت کرد. به گفته وی، مبارزه با مزدوران و تروریست ها در سوریه ضروری است.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала