اتحاد ایران و روسیه در برابر تحریم های آمریکا

© REUTERS / John MacDougallاتحاد ایران و روسیه در برابر تحریم های آمریکا
اتحاد ایران و روسیه در برابر تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و روسیه، راه مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای آمریکا را به سه کشور "بریتانیا، آلمان و فرانسه" مورد بررسی قرار می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، روسیه و ایران مجموعه اقداماتی برای مقاومت در برابر تحریمهای آمریکا علیه ایران با همکاری سه کشور اروپایی انجام خواهد داد. این موضوع، در مذاکرات ریابکوف با معاون وزیر امور خارجه ایران عباس عراقچی مطرح گردید.
ریابکوف گفت: "ما در جلسه نمایندگان مجمع عمومی سازمان ملل در 23 سپتامبر در نیویورک در خصوص تحریم های آمریکا بحث کردیم. ما از آمادگی ایران برای حفظ برجام مطلع هستیم. حفظ این شرایط، در منافع همه کشورها از جمله ایران و روسیه می باشد. واشنگتن از یک تفاهم نامه بزرگ خارج شده است. این روند در سیاست آمریکا بسیار خطرناک است. بنابراین، ما مجموعه ای از

بازتاب اجلاس سه گانه ایران، روسیه، ترکیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بازتاب اجلاس سه جانبه ایران، روسیه، ترکیه

اقدامات در برابر تحریم های آمریکا را با اروپایی ها مورد بحث قرار دادیم".
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد. اما آمریکا در سال 2018 به طور یک طرفه از توافق نامه برجام خارج شده است که با مخالفت بسیاری از کشور های اروپایی رو به رو شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала