کل کل تجاری ترامپ با چین

© AP Photo / Jason Lee/Poolادامه کل کل تجاری ترامپ با چین
ادامه کل کل تجاری ترامپ با چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از قوانین مربوط به واردات کالاهای آمریکایی به چین انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ بار دیگر از سیستم تجارت امریکا با چین انتقاد نمود. وی در توئیتر خود نوشت: "اگر آمریکا خودروی خود را به چین بفروشد، پس باید مالیات 25٪ را پرداخت کند. اگر چین خودروی خود را به ایالات متحده فروخت، این مالیات تنها 2٪ است. آیا این عادلانه است؟ روزهایی که سایر کشورها آمریكا  را غارت کنند، پایان یافته است.

ترامپ همچنین اعلام نمود که قصد دارد تا مالیات بر کالاهای چینی را به  267 میلیارد دلار برساند.

ترامپ خبر از پیروزی اقتصادی بر چین داد - اسپوتنیک ایران
ترامپ خبر از پیروزی اقتصادی بر چین داد

روز 23 اوت، آمریکا اولین پرداخت تعرفه وارداتی را برای چین اجرایی کرد.  بر این اساس، عرفه گمرکی25 درصدی کالاهای چینی به ارزش کل 16 میلیارد دلار در سال را دربرمی گیرد.  باتوجه به اقدامات ماه ژوئیه، تعرفه های جدید آمریکا محصولات چینی به ارزش کل 50 میلیارد دلار درسال را دربرمی گیرد. وزارت بازرگانی چین اعلام نمود که اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

ترامپ ها بارها اعلام نمود که از وضعیت کنونی تجاری با چین ناراضی است.  15 ماه ژوئن وی اعلام کرد که در رابطه با سرقت تکنولوژی آمریکا توسط چین و اینکه پکن دست به تجارت ناعادلانه می زند، آمریکا کالاهای وارداتی از چین به مبلغ 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی می کند. مقامات چین بلافاصله در رابطه با محصولات آمریکایی به همان ارزش تعرفه گمرکی وضع کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала