ساخت شکاری رهگیر موشک های هایپرسونیک روسی در آمریکا + عکس

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت شکاری رهگیر موشک های هایپرسونیک روسی در آمریکا + عکس
ساخت شکاری رهگیر موشک های هایپرسونیک روسی در آمریکا + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس تحقیقات دفاعی آمریکایی DARPA طرح شکاری رهگیر Glide Breaker را عرضه کرد که در نظر است با موشک های هایپرسونیک روسی و چینی مبارزه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The Drive، نظامیان امریکایی به ویژه از جدیدترین سلاح های هایپرسونیک روسی از جمله سامانه های موشکی "آوانگارد" و "کینژال" هراس دارند.
آژانس DARPA طرح خود برای مبارزه با موشک های هایپر سونیک را در نمایشگاه D60 عرضه کرد که به مناسبت 60 ـ مین سالگرد تاسیس این آژانس از روز 5 تا 7 سپتامبر برگزار شد. به گفته طراحان شکاری رهگیر Glide Breaker ، یک هواپیمای کوچک است که مستقیما به هدف خود اصابت کرده و آنرا منهدم می کند.
در بیانیه آژانس DARPA از جزئیات درباره ساختار سلاح جدید برای مبارزه با موشک های هایپر سونیک روسیه صحبت نمی شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور در اوایل مارس موشک هایپرسونیک "کینژال" و دیگر سلاح های مهیب روسی را معرفی کرد.
موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد.
کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.
بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.
سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه با قابلیت پرواز در لایه های متراکم جو با سرعت بیش از 20 برابر سرعت صوت پرواز می کند. سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با این موشک نیستند و استفاده از سامانه های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است.
آوانگارد می تواند به آسانی از سپر موشکی آمریکا عبور کند. این سامانه موشکی تا سال 2020 فعال شده و به حالت آماده باش نظامی در خواهد آمد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала