پرونده اسکریپال و تحریکات در سوریه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده اسکریپال چه ارتباطی با اوضاع در سوریه دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، تصادفی نیست که اعلامیه لندن در رابطه با پرونده اسکریپال قبل از تحریکات در سوریه صادر شده است.

واسیلی نبنزیا نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل اعلام نمود:« «دائونینگ استریت»(محل سکونت نخست وزیر بریتانیا) خواهان رسیدن به عدالت نیست، بلکه از انگیزه های دیگری در خصوص پرونده اسکریپال بهره می گیرد. چه انگیزه هایی ؟ ما قبلا از آن ها صحبت کردیم. قضیه 4 ماه مارس  بهانه خوبی برای هیستری ضد روسیه شد و تلاشی بود برای تضعیف اعتبار روسیه به عنوان کشور عضو سازمان بین المللی منع سلاح شیمیایی در آستانه صحنه سازی کاربرد سلاح شیمیایی در شهر «دوما» سوریه.

امروز نیز تصویر مشابهی را مشاهده می کنیم.  سخنرانی نخست وزیر بریتانیا ترزا می در روز 5 سپتامبر در آستانه باصطلاح فصل نوین سیاسی و پیرامون اوضاع در ادلب که مورد بحث زیاد قرار گرفته است و صحنه سازی شیمیایی که توسط شبه نظامیان به همراه «کلاه سفیدها» در دست تهیه است  انجام شده است که ما بارها در اینباره هشدار داده ایم».

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

در شهر سالیسبری (سالزبری) بریتانیا در تاریخ ۴ مارس ، جاسوس بریتانیایی سرگی اسکریپال و دخترش یولیا مسموم شدند. لندن تایید می کند که دولت روسیه در مسمویت اسکریپال با ماده سمی А234نقش داشته است. روسیه این اتهام را قاطعانه رد می کند.

درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала