پاراگوئه مورد غضب شدید اسرائیل قرار گرفت

© AFP 2023 / THOMAS COEXپاراگوئه مورد غضب شدید اسرائیل قرار گرفت
پاراگوئه مورد غضب شدید اسرائیل قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو به تصمیم پاراگوئه مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک سایت خبری اسرائیل، لوئیس کاستیلیونی، وزیر امور خارجه پاراگوئه، اعلام کرد: پاراگوئه تصمیم گرفت سفارت خود در اسرائیل را از اورشلیم به تل آویو بازگرداند.
وزیر امور خارجه پاراگوئه در بیانیه ای گفت که پاراگوئه می خواهد به تلاش های دیپلماتیک منطقه ای برای دستیابی به صلح صادقانه و قابل اطمینان در خاورمیانه کمک کند. وی تصمیم رئیس جمهور گارسیا کارتس را برای انتقال سفارت به اورشلیم را غیر منطقی نامید.
به گفته وی، پاراگوئه تصمیم به انتقال سفارت خود در اسرائیل را به اورشلیم به حالت معلق درآورده است. وی همچنین افزود که کشورش بلافاصله این مکان دیپلماتیک را به تل آویو برمی‌گرداند.
مقامات اسرائیلی به این تصمیم پاراگوئه به شدت واکنش نشان دادند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از چند دقیقه به این سخنان اینگونه واکنش نشان داد: اسرائیل به شدت مخالف این تصمیم مقامات پاراگوئه است و این روابط بین دو کشور را بدتر خواهد کرد.
وی برای نشان دادن جدی بودن تصمیم خود، سفیر اسرائیل در پاراگوئه را برای مشاوره از آن کشور فرا خوانده است. همچنین گزارش شده است که وی دستور بستن سفارت اسرائیل در آسونسیون را به وزارت امور خارجه اسرائیل داده است.
گفتنی است،پاراگوئه سومین کشور بعد از ایالات متحده و گواتمالا بود که سفارت خود را به اورشلیم انتقال داده بود. در روز 14 می، ایالات متحده سفارت خود در اورشلیم را باز کرد. این رویداد برابر با جشن 70 سالگرد تأسیس اسرائیل بود. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو باعث شد که در نوار غزه، درگیری های گسترده رخ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала