تصمیم گیری در مورد ادلب در نشست سه جانبه تهران صورت می‌پذیرد

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر تصمیم گیری در مورد ادلب در نشست سه جانبه تهران صورت می‌پذیرد
تصمیم گیری در مورد ادلب در نشست سه جانبه تهران صورت می‌پذیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ائتلاف ملی انقلابی و نیروهای اپوزیسیون سوریه خبر از تصمیم گیری در مورد ادلب در نشست سه جانبه تهران داد.

فواد الیکو، رئیس ائتلاف ملی انقلابی و نیروهای اپوزیسیون سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک با اشاره به نشست 7 سپتامبر رهبران ترکیه، روسیه و ایران تأکید کرد که در جریان نشست تهران ممکن است تصمیم به انجام عملیات در ادلب گرفته شود.

ریابکوف: وضعیت ادلب پس از نشست تهران مشخص می شود - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: وضعیت ادلب پس از نشست تهران مشخص می شود

الیکو گفت: هنوز به طوررسمی تصمیمی برای آغاز عملیات گرفته نشده است، انتظار می رود این گام در روز 7 سپتامبر در جلسه سه جانبه رهبران ترکیه، روسیه و ایران در تهران برداشته شود. کشورها نظرات متفاوتی در مورد این موضوع دارند. روسیه مخالف حمله به مواضع النصره * در ادلب و انتقال قدرت کنترل بر مخالفان معتدل به ترکیه است. ترکیه خواستار پاک کردن تدریجی سرزمین ادلب از وجود تروریست های النصره است؛ چرا که از هجوم پناهندگان به ترکیه در صورت آغاز عملیات همه جانبه می‌ترسد. ایران اصرار به شروع عملیات در ادلب دارد. با این وجود، من فکر می کنم پس از اجلاس، کشورها می توانند به توافق برسند و تصمیم مشترک بگیرند. در این جلسه ممکن است نقش ترکیه در پاک کردن منطقه از وجود النصره و گروهک های تروریستی تعیین شده باشد.
عمر اوسی ، عضو پارلمان سوریه از دمشق نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفت مذاکرات در مورد وضعیت ادلب بین کشورهای ایران،ترکیه و روسیه در جریان است. به گفته وی، نیروهای دولتی سوریه تمام مراحل آماده سازی برای اجرای عملیات را به پایان رسانده و منتظر نتایج این نشست در 7 سپتامبر هستند. اوسی گفت که پس از نشست سه جانبه، ممکن تصمیم برای اجرای یک عملیات ضد تروریستی علیه النصره اتخاذ شده باشد.
* گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала