آزمایش موفق سامانه موشکی باور 373

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI آزمایش موفق سامانه موشکی باور 373
آزمایش موفق سامانه موشکی باور 373 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد؛ یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه، آزمایش موفق سیستم سلاح موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود.

آزمایش موفق موشک پیشرفته ویژه سامانه پدافند موشکی در روسیه - اسپوتنیک ایران
آزمایش موفق موشک پیشرفته ویژه سامانه پدافند موشکی روسیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس؛ سرتیپ قاسم تقی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به پرتاب ماهواره‌های ایرانی به فضا اظهار کرد: در برنامه 10 ساله فضایی کشور قرار است که هر دو تا سه سال یک بار، برنامه پرتاب ماهواره ساخت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت بگیرد، در این راستا برنامه ریزی کردیم که یک ماهواره را در سال جاری پرتاب کردیم،

وی ادامه داد: آزمایش ماهواره در سال جاری یک برنامه دانشگاهی و تحقیقاتی است و در صورت موفقیت پرتاب این ماهواره، پرتاب ماهواره‌های دیگر در زمینه هواشناسی را در دستور کار خواهیم داشت.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران افزود: یکی از موفقیت‌های این وزارت خانه، آزمایش موفق سیستم سلاح موشکی پدافند هوایی موسوم به باور 373 بود. برد این سیستم 200 کیلومتر و سقف پروازی موشک آن 27 کیلومتر است، موشک این سیستم، ورزیده، چابک و با تکنولوژی نوین ساخت داخل است.

تقی زاده با اشاره به ساخت جنگنده بومی در داخل گفت: جنگنده بومی کوثر به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است و ساخت تمام زیرمجموعه‌های این جنگنده داخلی بود. برخلاف تبلیغات واهی رژیم صهیونیستی، با تکیه بر سازمان افزار، نرم افزار و سخت افزارهای داخلی جنگنده کوثر را با فناوری بومی ساختیم.

وی به سخنان رهبر ایران که آمریکا با ما نخواهند جنگید اشاره کرد و گفت: آمریکا چون توان و قدرت تسلیحات و سلاح موشکی کشورمان را به خوبی فهمیده است، البته برخی از فناوری‌های دفاعی را به اطلاع عموم نرساندیم و برای روز مبادا نگه داشتیم که در صورت هر گونه تهدید، مقابله بسیار قوی و محکمی را داشته باشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала