مشکلات لندن در حفاظت از آب‌ های این کشور

© Photo / Ministry of Defence (United Kingdom)مشکلات لندن در حفاظت از آب‌ های این کشور
مشکلات لندن در حفاظت از آب‌ های این کشور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سابق نیروی دریایی بریتانیا هشدار داد، لندن پس از بریگزیت قادر به حفاظت از آب‌هایش نخواهد بود و کشتی‌های کافی برای گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای خودش ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، آلن وست، فرمانده سابق نیروی دریایی بریتانیا تاکید کرد، لندن پس از بریگزیت قادر به گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای خودش نخواهد بود چه برسد به حفاظت از قایق‌های ماهیگیری که در آب‌های خارجی فعال هستند.

به گفته او، درگیری اخیر ماهیگیران انگلیسی و فرانسوی موسوم به "جنگ‌های صدف" نشان دهنده ناکافی بودن شمار کشتی‌های این کشور است. این آدمیرال در نامه‌ای به دیلی تلگراف گفت: هماهنگی بین کشتی‌های اندکی که داریم تقسیم شده است. به لحاظ تئوری، هماهنگی از سوی مرکز فرماندهی عملیات‌های مشترک دریایی انجام می‌شود اما این مرکز فرماندهی فاقد فرمانده واحد با اختیار کنترل سازمان‌های دولتی است بنابراین نمی‌تواند فرماندهی مناسبی داشته باشد. پس از بریگزیت این وضعیت فاجعه‌بار می‌شود.

پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور مسؤول گشت‌زنی در منطقه اقتصادی انحصاری خود است و دیگر منطقه مشترکی با کل اتحادیه اروپا ندارد. طبق توافق‌های کنونی، تمام کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی آزاد به آب‌های منطقه‌ای یکدیگر دارند. پس از بریگزیت اما هرگونه دسترسی به آب‌های منطقه‌ای دیگر کشورها باید مورد رایزنی قرار بگیرد.

از سه‌شنبه گذشته که مناقشه بر سر صید صدف میان بریتانیا و فرانسه بالا گرفته است، طرفین از نیروهای دریایی خودشان خواسته‌اند تا از قایق‌های ماهیگیری حفاظت کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала