ظریف: در تلاشیم تا تروریست ها را با کمترین هزینه انسانی از ادلب خارج کنیم

© AP Photo / Petr David Josekظریف: در تلاشیم تا تروریست ها را با کمترین هزینه انسانی از ادلب خارج کنیم
ظریف: در تلاشیم تا تروریست ها را با کمترین هزینه انسانی از ادلب خارج کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: با توجه به رایزنی های خود با مقامات روند آستانه، در تلاش هستیم تا خروج تروریست ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: با توجه به رایزنی های خود با مقامات روند آستانه، در تلاش هستیم تا خروج تروریست ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روز جمعه اجلاس سران روند آستانه را داریم و شرایط در ادلب هم شرایط حساسی هست، تلاش ما بر این است وضعیت ادلب و خروج تروریست ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود به همین منظور گفت و گوهایی در ترکیه داشتیم و همچنین گفت و گوهایی در سوریه با مقامات عالی سوریه داشتیم. بزودی گفت و گوهایی را با سه کشورعضو روند آستانه خواهیم داشت تا از شرایطی که باعث خسارت به مردم سوریه شود جلوگیری کنیم و روند پاکسازی افراطیون را بتوانیم به نتیجه برسانیم.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره توئیت امروز ترامپ درباره عملیاـت آزادسازی ادلب گفت: ایشان بیشتر دنبال این هستند که از این آب گل آلود برای اهداف سیاست داخلی خودشان بهره مند شوند می دانید که شرایط آقای ترامپ در داخل آمریکا شرایط خوبی نیست و متاسفانه ایشان یک بار دیگر می خواهد این شرایط را با اقدام علیه مردم سوریه جبران کند. حتما همه اطلاع دارند که شرایط در سوریه شرایطی نیست که برای اهداف سیاست داخلی کسی استفاده شود. آمریکایی ها خیلی سابقه خوبی در مقابله با افراطی گری و تروریسم از خود نشان نداده اند.خود آقای ترامپ هم قبلا به این سابقه اشاره کردند. ایشان باید کنار بایستند و اجازه بدهند آنهایی که واقعا با تروریسم و افراطی گری در سوریه مقابله کردند کارشان را ادامه دهند. آنهایی که در روند صلح سوریه در روند آستانه بودند که تا الان تنها روند موفق برای کاهش تشنج در سوریه بوده است. اگر دخالت دیگران نباشد ما بهتر می توانیم این روند را به نتیجه برسانیم.


وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بحث روند بازسازی سوریه جمهوری اسلامی ایران تاکنون چه اقداماتی داشته است و با توجه به برگزاری اجلاس سه جانبه با موضوع سوریه در این خصوص چه برنامه هایی دارید؟ گفت: بازسازی سوریه و عراق فرصت خوبی هم برای شرکت های ایرانی و هم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و اشتغال برای ایرانیان است و لذا در این زمینه که منافع در واقع بازی برد — برد است ضروری است کار جدی تری داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала