به خانواده های قربانیان کشتی سانچی غرامت پرداخت می شود

© AP Photo / China's Ministry of Transportبه خانواده های قربانیان کشتی سانچی غرامت پرداخت می شود
به خانواده های قربانیان کشتی سانچی غرامت پرداخت می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بزودی غرامت شرکت بیمه بین المللی «پی اند آی» به خانواده جانباختگان نفتکش سانچی پرداخت می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شانزدهم دی ماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای چین به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد که در پی آن 32 سرنشنین این نفتکش (30 ایرانی و 2 بنگلادشی) جان باختند.

به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن بود و در نهایت سانچی پس از هشت روز غرق شد.

کارشناسان بین المللی و داخلی پس از چند ماه بررسی اعلام کردند: اعزام غواص به محل غرق شدن سانچی برای تفحص پیکر جانباختگان یا خارج سازی لاشه نفتکش با توجه به شرایط جوی منطقه، عمق آب، شرایط کشتی و محدودیت‎های غواصی به طور قطع ناممکن است.

شرکت ملی نفتکش اعلام کرد که کلوپ بیمه ای پی اند آی باید غرامت خانواده جانباختگان را پرداخت کند اما به سبب مشکلات ناشی از تحریم تاکنون موفق به پرداخت مبالغ نشده است. بنابراین با تصویب هیات مدیره شرکت ملی نفتکش، پرداخت غرامت از منابع این شرکت در دستور کار قرار گرفت و بعد از آن دریافت مدارک شناسایی از خانواده ها و انجام مراحل اداری آغاز شد و خانواده‎های جانباختگان سانچی در چند روز آینده سهم غرامت بیمه پی اند آی را به طور مستقیم از شرکت ملی نفتکش و طبق قرارداد پیمان جمعی بین این شرکت و انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران دریافت می کنند.

مبلغ غرامت براساس واحد پولی مورد پذیرش در قرارداد پیمان جمعی که دلار آمریکاست، پرداخت می شود و همه کارکنان کشتی، فارغ از سمت، سابقه شغلی و ملیت، مبلغ خسارت را به طور کامل دریافت می کنند.

البته طبق قوانین داخلی و قوانین مربوط به پرداخت خسارت بیمه های بین المللی، پرداخت غرامت به آن دسته از خانواده جانباختگان سانچی که انحصار وراثت را انجام نداده اند تا زمان انجام امور قانونی مربوطه، امکان‎پذیر نیست.

از 30 خانواده ایرانی سانچی تاکنون 11 خانواده انحصار وراثت را انجام داده اند و بقیه خانواده ها نیز در حال انجام روال اداری و قانونی مربوط به انحصار وراثتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала