بازسازی سوریه و عراق، بازی برد - برد برای ایران

© AP Photo / Brendan Smialowskiبازسازی سوریه و عراق، بازی برد - برد برای ایران
بازسازی سوریه و عراق، بازی برد - برد برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد؛ بازسازی سوریه و عراق فرصت خوبی هم برای شرکت های ایرانی و هم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و اشتغال برای ایرانیان است.

پاسخ ظریف به سخنان نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به سخنان نخست وزیر اسرائیل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا؛ محمدجواد ظریف وزبر خارجه ایران درباره توئیت امروز ترامپ درخصوص عملیاـت آزادسازی ادلب افزود: آنها بیشتر دنبال این هستند که از این آب گل آلود برای اهداف سیاست داخلی خودشان بهره مند شوند، می دانید که شرایط آقای ترامپ در داخل امریکا شرایط خوبی نیست و متاسفانه وی یک بار دیگر می خواهد این شرایط را با اقدام علیه مردم سوریه جبران کند.
وی خاطرنشان کرد: شرایط در سوریه شرایطی نیست که برای اهداف سیاست داخلی کسی استفاده شود؛ امریکایی ها خیلی سابقه خوبی در مقابله با افراطی گری و تروریسم از خود نشان نداده‌اند و خود آقای ترامپ هم قبلا به این سابقه اشاره کرده است.
ظریف در ادامه تصریح کرد: آنها باید کنار بایستند و اجازه بدهند آنهایی‌که واقعا با تروریسم و افراطی گری در سوریه مقابله کردند کارشان را ادامه دهند؛ آنهایی که در روند صلح سوریه و در روند آستانه بودند که تا الان تنها روند موفق برای کاهش تشنج در سوریه بوده است. وی تأکید کرد: اگر دخالت دیگران نباشد بهتر می توانیم این روند را به نتیجه برسانیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بحث روند بازسازی سوریه، جمهوری اسلامی ایران تاکنون چه اقداماتی انجام داده است و با توجه به برگزاری اجلاس سه جانبه با موضوع سوریه در این خصوص چه برنامه هایی دارید گفت: بازسازی سوریه و عراق فرصت خوبی هم برای شرکت های ایرانی و هم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و اشتغال برای ایرانیان است و لذا در این زمینه که در واقع بازی برد — برد است ضروری است کار جدی تری انجام دهیم.

ترامپ - اسپوتنیک ایران
هشدار ترامپ به روسیه
ظریف ادامه داد: مدتی است در مسائل اقتصادی سوریه حضور خوبی داریم و این حضور باید گسترش بیشتری پیدا کند و با توجه به حضوری که ما در کنار مردم سوریه برای مقابله با داعش داشتیم، الان هم بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان، کمکی هم به امنیت و هم به اقتصاد منطقه است و هم کمکی است برای شرکت های بسیار توانمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی.

وی همچنین درباره سفر آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس و دیدارهایش در تهران گفت: ما با کشورهای مختلف گفتگوهای دوره ای داریم و انگلیس هم یکی از آن کشورهاست.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: این گفتگوهای دوره ای با برخی کشورها به صورت سالانه و با برخی دیگر به صورت دو بار در سال انجام می شود. یک بار معاون ما می رود و یک بار آنها می آیند، این بار نوبت آقای برت قائم مقام وزیر و مشاور انگلیسی بود به ایران سفر کند.
ظریف خاطرنشان کرد: من با وی صحبتی نکردم، آقای عراقچی با او در مورد مسائل پولی، بانکی و اجرای برجام صحبت کرد. وی افزود: امیدواریم اروپایی ها تعهدات خوبی را که در قالب 1+4 و همینطور در قالب بیانیه سه وزیر کشورهای اروپایی داشتند عملیاتی کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала