پیام پیش از مرگ مک کین به پوتین

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiپیام پیش از مرگ مک کین به پوتین
پیام پیش از مرگ مک کین به پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور آمریکایی، پیش از مرگ خود پیامی برای پوتین و ترامپ فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توئیتر منتشر شده توسط سامانتا پاور، سخنگوی پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، سناتور آمریکایی، مک کین پیش از مرگ خود پیامی برای پوتین و ترامپ فرستاد.
در واقع، سناتور جان مک کین پیامی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ در مراسم تشییع جنازه خود فرستاده است.
به نقل از پاور، مک کین شخصا "همه جزئیات" مراسم تشییع جنازه خود را به دقت برنامه ریزی کرده بود. او به طور عمد، در این مراسم رئیس جمهور اوکراین پترو پوروشنکو را دعوت کرده بود و صندلی او را در کنار دبیر کل ناتو جنز استولتنبرگ قرار داده بود.

ترامپ در زمان خاکسپاری مک کین کجا بود؟ - اسپوتنیک ایران
ترامپ در زمان خاکسپاری مک کین کجا بود؟

دیپلمات سابق گفت: "پیغام خداحافظی به ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ شامل این مطلب بود: آمریکا همچنان نزدیک، دوستان و متحدانش باقی می ماند".
سناتور جان مک کین یکی از سیاستمداران تاثیر گذار و معتبر در ایالات متحده بود. وی از سال 1982 عضو مجلس نمایندگان و سپس یک سناتور بود.

مک کین در شب 26 اوت در سن 82 سالگی درگذشت. هفته گذشته این سناتور، که از سرطان مغز رنج می برد، حاضر به ادامه درمان نشد. خانواده مک کین نمی خواهند که ترامپ در مراسم تشییع جنازه حضور داشته باشد.
گفتنی است، مک کین سناتور آمریکایی که بر اثر تومور مغزی درگذشت، آخرین بار شهروندان آمریکا را خطاب قرار داد و از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد. سناتور اعلام کرد که آمریکا عظمت و قدرت خود را از دست می دهد. قدرت آمریکا به این دلیل کاهش می یابد که به جای نابود کردن دیوارها، پشت آن ها پنهان می شود. احتمالا منظور سیاستمدار آمریکایی ساخت دیوار در مرز با مکزیک برای مبارزه با مهاجران بود. البته وی نامی از رئیس جمهور آمریکا نبرده است. مک کین در وصیت خود از آمریکایی ها به خاطر «افتخار خدمت به آنها و خدمت در ارتش و سیاست» سپاسگزاری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала