فرانسه: سیستم تجاری مخصوص ایران ایجاد می شود

© Sputnik / Irina Kalashnikovaفرانسه: سیستم تجاری مخصوص ایران ایجاد می شود
فرانسه: سیستم تجاری مخصوص ایران ایجاد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه اعلام نمود که، برخلاف تحریم ها علیه ایران می بایست سیستم تجاری مخصوص ایران ساخت.

ژان ایو لودریان معتقد است که باید سیتمی ایجاد کرد که ایران قادر به ادامه تجارت، بدون در نظر گرفتن تحریم های ایالات متحده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران پیش از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در وین گفت: «من اعلام م کنم که موافقت نامه برجام همانند گذشته عمل می کند و خروج ایالات متحده مانع از استقالل و اجرای برجام نیست. برای ما، امنیت و عدم گسترش سلاح های هسته ای مهم است. باید سیستمی ساخت که ایران را قادر می سازد تجارت خود را ادامه دهد. ما همکاران انگلیسی و آلمانی را به این امر دعوت می کنیم. باید این مکانیسم را عملی نماییم و ما بر روی این مسئله کار می کنیم".

فرار توتال و استقبال شرکت های آلمانی از ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فرار توتال و استقبال شرکت های آلمانی از ایران

در عین حال، وی تأكید كرد كه ایران همچنان باید به تعهدات خود بر برجام عمل نماید.
گفتنی است، پیش از این فرانسه و آلمان اعلام نمودند که به طور مشترک در جستجوی راه حل های مالی برای خروج از تحریم های آمریکا هستند. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برونو لی مر در دیدار با اعضای اتحادیه خبرنگاران اقتصادی گفت: "ما به همراه آلمان بر روی ابزارهای مستقل اروپایی یا فرانسوی- آلمانی تامین مالی کار می کنیم تا به قربانیان غیر مستقیم تحریم های خارج از قلمرو آمریکا تبدیل نشویم. من می خواهم اروپا را قاره ای مستقل ببینم ، نه وابسته و این بدان معناست که باید ابزارهای کاملا مستقل مالی وجود داشته باشد ، ابزارهایی که امروز نیست".
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала