ناتو، حضور ناو روسیه در سواحل سوریه را تحسین نمود

© Ministry of Defence of the Russian Federationناتو، حضور ناو روسیه در سواحل سوریه را تحسین نمود
ناتو، حضور ناو روسیه در سواحل سوریه را تحسین نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو، حضور گسترده ناوگروه نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان نماینده ناتو خانم اوآنا لونگنسک، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حضور گسترده نیروی دریایی روسیه را در دریای مدیترانه در سواحل سوریه تأیید کرد. به نقل از ایشان این امر قدرت روسیه را نشان می دهد.

وی گفت: "روسیه بسیاری از نیروهای خود را در دریایی مدیترانه، از جمله چندین کشتی مجهز به موشک های کروز مدرن را به این منطقه فرستاده است". به نقل از ایشان، در سوریه باید از  تشدید وخیم تر شدن وضعیت بشردوستانه" جلوگیری نمود.

نظامیان ناتو در لیتوانی - اسپوتنیک ایران
پایگاه هوایی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

نماینده ناتو گفت: "بسیاری از کشورهای این اتحادیه در دریای مدیترانه فعالیت می کنند، ناوگان ما دائما حضور دارد، بنابراین ما فعالیت های دریایی در منطقه، از جمله مسکو را کنترل می کنیم".

به گفته وی، هیچ سرباز ناتو در سوریه وجود ندارد، اما این سازمان از تلاش های سازمان ملل متحد برای دستیابی به حل سیاسی درگیری ها حمایت می کند.

در روز 28 اوت گزارش شد که وزارت دفاع روسیه گروهی از کشتی های جنگی خود را به سواحل سوریه در دریای مدیترانه ارسال نمود.

گفتنی است، از سوی دیگر به نقل از روزنامه ترکیه ای yeni Safak با توجه به سخنان یکی ار فرماندهان سابق سوریه در دیر الزور آقای فائز السمار، پنتاگون در حال آماده سازی برای استقرار یک سیستم دفاع موشکی در برخی از شهرهای شمال سوریه است.

این روزنامه گفت که ایالات متحده در حال حاضر این سیتم دفاع موشکی را کاملا نصب و راه اندازی سیستم های سه رادار پیشرفته در مناطق سوریه از جمله (کوبانی) را انجام داده است و همچنین راه اندازی 13 سیستم های رادار قابل حمل و ثابت برای نظارت و شناسایی در این منطقه صورت گرفته است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала