رئیس ناوگان سپاه پاسداران خواستار خروج نیروهای خارجی از خلیج فارس شد

© AFP 2023 / Ebrahim Norooziرئیس ناوگان سپاه پاسداران خواستار خروج نیروهای خارجی از خلیج فارس شد
رئیس ناوگان سپاه پاسداران خواستار خروج نیروهای خارجی از خلیج فارس شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریادار علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه گفت که کشتی ها از کشورهایی دیگر به خلیج فارس می آیند هیچ جایی در این منطقه ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دریادار علی رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران گفت: "حضور دشمن در منطقه امنیت کشورها را بر هم می‌زند و آنها تلاش می‌کنند با حضور سلاح‌های خود را به فروش رسانند."

او با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه در آمادگی کامل هستند، افزود: حضور نیروهای خارجی در خلیج‌ فارس و دریای عمان به دقت رصد می‌شود و ما بیش از گذشته بر آب‌های جنوب کشور اشراف و رصد اطلاعاتی داریم. در تنگه هرمز حضور ناوهای نظامی طبق قوانین بین‌المللی به‌صورت شبانه‌روزی رصد و تمامی شناورهای نظامی و غیرنظامی کنترل می‌شوند و اشراف کاملی بر خلیج فارس وجود دارد. خلیج‌فارس خانه ماست و می‌توانیم با کمک کشورهای همسایه امنیت آن را تامین کنیم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه از جمله آمریکا وجود ندارد. سیادت دریایی را کامل داریم و از منافع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز دفاع می‌کنیم و پیامی برای همسایه‌های مسلمان خود داریم که بارها عنوان کردیم دست برادری را به سمت شما دراز می‌کنیم و اعتقاد داریم خلیج فارس خانه ماست و می‌توانیم امنیت خلیج فارس را تامین کنیم و نیازی به حضور بیگانگانی مثل آمریکا و کشورهایی که خانه‌شان اینجا نیست، وجود ندارد.

وی به حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: حضور این ادوات در آب‌های خلیج‌فارس آلودگی‌های زیست‌محیطی زیادی را به دنبال دارد و آنها در آب‌های سرزمینی خود از این ناوها استفاده نمی‌کنند، اما در منطقه ما حضور دارند.

وی تاکید کرد که حضور کشتی های خارجی در خلیج فارس امنیت منطقه را تهدید می کند و افزود که ایران هرگز به کشورهای دیگر حمله نکرده است، در حالی که دشمنان ایران حقایق را برای استقرار نیروهای خود در منطقه و فروش سلاح هایشان تحریف می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала