آغاز تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyevآغاز تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
آغاز تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در خصوص حادثه سالزبری به اجرا درآمد.

پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران
پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، براساس تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، هرگونه کمک آمریکا به روسیه طبق قانون کمک های خارجی 1961 باید پایان یابد. همچنین اشاره شده که کمکهای فوری بشر دوستانه، مواد غذایی و محصولات کشاورزی شامل این تحریم ها نمی شوند.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر اجرایی شدن تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو از تاریخ 27 اوت را اعلام کرده بود.

وزارت امور خارجه آمریکا

صدرو مجوز صادرات سلاح و محصولاتی با کاربرد دوگانه به شرکت‌های دولتی روسی، را متوقف کرده است. اشاره شده که تحریم های جدید آمریکا شامل همکاری های فضایی، مواد غذایی و همچنین تامین قطعات و وسائل مورد نیاز برای امنیت پروازها نمی شود. 

براساس این تحریم ها، تمامی موسسات آمریکایی از ارائه وام، تضمین اعتبار و سایر کمک های مالی به روسیه منع شده اند.
بخش دوم و شدیدتر این تحریم ها که می تواند از ماه نوامبر اعمال شوند، شامل ممنوعیت ارائه وام به اشخاص حقیقی و حقوقی روس و همچنین صادرات و واردات کالا باشد.

در پی حادثه سالزبری، دولت انگلیس اعلام کرد که در آن از سم اعصاب نوویچوک با کیفیت نظامی استفاده شده است. در پی این رویداد، روابط میان روسیه و غرب به سطح تازه‌ای افت کرد. بیش از ۲۰ کشور دیپلمات‌های روس را در همبستگی با بریتانیا اخراج کردند؛ از جمله ۶۰ دیپلمات روس از آمریکا اخراج شدند و کنسولگری روسیه در سیاتل بسته شد.

واشنگتن پس از ماجرای مسمومیت اسکریپال، مسکو را به حفظ زرادخانه های سلاح های شیمیایی متهم کرد. این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده روسیه سه سال است برچیدن زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را به پایان رسانده و سازمان بین المللی منع سلاح‌های شیمیایی نیز آن را تایید کرده است. با این حال، واشنگتن هنوز این روند را به پایان نرسانده است و شیوه‌ای که برای نابودی و تخریب سلاح های شیمیایی خود پیش گرفته، سوال‌هایی را برای مسکو مطرح کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала