گزارش و تحلیل

قدرت سایبری ایران و اتهامات توخالی آمریکا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر قدرت سایبری ایران و اتهامات توخالی آمریکا
قدرت سایبری ایران و اتهامات توخالی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به بلومبرگ، آمریکا به نیروهای سایبری بیشتر از نیروهای فضایی احتیاج دارد.

دریاسالار جیمز استاوریدیس فرمانده پیشین نیروهای مسلح ناتو در اروپا که این را نوشته اینطور توضیح داده است: علت این است که روسیه و چین دارای امکانات سایبری زیادی هستند و ایران و کره شمالی نیز توانایی سایبری قابل توجهی دارند.

آمادگی آمریکا برای حمله سایبری به روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آمریکا از حمله سایبری ایران به مراکز حساس در آمریکا و اروپا خبر داد
دو کارشناس روس در باره نیروهای سایبری ایران و آمریکا و علل اتهامات دایمی آمریکا به هکرهای ایران و در مورد اینکه آیا جنگ سایبری بین ایران و ایالات متحده آمریکا در خواهد گرفت در مصاحبه با اسپوتنیک تعریف کردند. آن‌ها یوگنی یوشچوک استاد دانشگاه دولتی اورال و متخصص در امنیت سایبری و یوگنی لیفشیتس عضو شورای کارشناسان کمیته مجلس دومای دولتی و متخصص در سیاست اطلاعاتی و فناوری خبری هستند.

یوگنی یوشچوک معتقد است که اعلامیه های ایالات متحده درباره خطر سایبری ناشی از ایران فقط یک حرکت تبلیغاتی برای بدنام کردن حریف خود است، در عین حال، به نظر وی، از توانایی افزایش قدرت سایبری خود برخوردار است. او گفت:

ایران پول کافی برای جلب کارشناسان سایبری دارد.جنگ سایبری نیازمند به منابع پولی بزرگی نیست. این جنگ از نظر تجهیزات پیچیده است. این مانند ساخت بمب اتمی نیست. همه کشورهایی که پول دارند دارای پتانسیل چنگ سایبری هستند. ایران پول دارد.

یوگنی لیفشیتس معتقد است که هکرهای ایرانی همراه با روسیه و کره شمالی یکی از معروف ترین هکرها در جهان هستند. او گفت:

برای همه کسانی است که پول دارند، اما ایران پول دارد. یوگنی لیفشیتس معتقد است که هکرهای ایرانی، همراه با کره شمالی و روسیه، یکی از معروف ترین هکرها در جهان هستند. او گفت: هکرهای ایرانی واقعا وجود دارند و حتی به صورت نمایشی اقدام می‌کنند و از IP های بومی خود حمله می کنند. آن‌ها به خاطر اقدام‌های خود شناخته شده و لیستی با عنوان "آنها مورد پیگرد FBI قرار دارند" وجود دارد. علاوه بر این، هکرهای ایرانی امروزه یکی از بزرگترین شهرت های جهان هستند — همراه با کره شمالی و روسیه. از سوی دیگر، بیایید ببینیم که آمریکا می‌گوید که چه اقدامی بزرگترین جرم تروریستی هکر های ایرانی بود — هک کردن کانال HBO در اوت 2017 و سرقت 1.5 ترابایت داده ها، از جمله صحنه هایی از قسمت های منتشر نشده "بازی تاچ و تخت"! به دلیل "بازی تاچ و تخت" به سرقت رفته، آمریکا سخت خشمگین شد! همه این مبارزات علیه ایران چنین بازی ای است. ما نباید فراموش کنیم که بازی سیاست خارجی ایالات متحده با مخالفانش وجود دارد و بودجه دفاعی وجود دارد و دشمنان خارجی وجود دارند که آمریکار به خاطر عدم صلاحیت خود در زمینه امنیت سایبری آن‌ها را متهم کرده است. امروز، ایران، کره شمالی و روسیه بعنوان دشمنان ایالات متحده اعلام شدند. ایالات متحده جنگ سایبری خود را بدون در نظر گرفتن اینکه ایرانیان در حال افزایش بودجه هستند یا نه، گسترش خواهند داد. اگر هیچ ایرانی ای وجود نخواهد داشت، کسی مانند روس ها پیدا خواهد شد.

بیانیه های معاون اف بی آی که هکرهای ایرانی اسرار دولت آمریکا، اسرار تجاری، تکنولوژی ها، ایده های نظامی و اطلاعات در مورد مزایای رقابتی را به سرقت برده اند، اغراق و به سادگی "تبادل تهدیدات" است. آمریکایی ها می گویند که هکرها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک موج گسترده از حملات سایبری را به شبکه های برق، نیروگاه های برق آبی، سازمان های بهداشتی و شرکت های فن آوری در ایالات متحده و اروپا آماده می کنند. آمریکا
علاوه بر افزایش بودجه نظامی، تلاش می کند با چنین اظهاراتی حمله پیشگیرانه به ایران را توجیه کند.
کارشناس می گوید:

ایران اعلام می کند که قصد ندارد با کسی مبارزه کند. به این ترتیب، اتهامات ایالات متحده به تلاش برای توجیه حمله احتمالی پیشگیرانه است. در عین حال، هر دو طرف، البته، عمدا یکدیگر را تحریک می کنند. اما ایران سوریه یا عراق نیست. ایران قدرت جدی توسعه یافته است. حمله مستقیم به آن نخواهد بود.

این کارشناس معتقد است که هکرهای ایرانی، مانند هر هکر باهوش امروز، صرفنظر از ملیتشان، این فرصت را دارند تا به امکانات زیربنایی آمریکا حمله کند. در عین حال، نمی توان به روشنی بیان کرد که حملات علیه واحد های زیرساخت آمریکایی توسط هکرهای ایرانی انجام می شود؛ زیرا بررسی دقیق آن دشوار است و اما متهم کردن دشمن آسان است.
این کارشناس در پایان گفت:

این حملات ممکن است در حقیقت رخ داده باشد. اگر اینترنت وجود داشته باشد مهم نیست، در ایران یا در اوهایو، فقط باید دوبار کلیک کنید. بنابراین — بله، ایرانی ها امکان هک کردن را دارند، و — نه، هیچ چیز خارق‌العاده در این زمینه وجود ندارد.

اما ما نمی توانیم مشخص کینم که ایرانیان این کار را انجام داده اند یا روس ها، چون مقامات مسئول تقصیر خود را به گردن دیگران می اندازند. موضوع دیگر — گزارش رسانه ها که در 2015-2017، هکرهای زبردست ایرانی 34 بار شرکت ها و موسسات دولتی در هفت کشور خاورمیانه از جمله همسایگان خود را هک کردند. ما به آسانی می‌توانیم به این خبر اعتقاد داشته باشیم، چون با روح سیاست در این منطقه مطابقت دارد و نشانگر قدرت واقعی سایبری ایرانیان و ضعف همسایگانشان می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала