زنگنه: برخی اعضای اوپک با آمریکا هماهنگ می کنند

© AP Photo / Fernando Llanoزنگنه: برخی اعضای اوپک با آمریکا هماهنگ می کنند
زنگنه: برخی اعضای اوپک با آمریکا هماهنگ می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی اعضای اوپک درچارچوب حمایت از خواسته‌های آمریکا کار می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفت: برخی اعضای اوپک درچارچوب حمایت از خواسته‌های آمریکا کار می‌کنند.

زنگنه گفت: برخی اعضای اوپک مصوبه نشست اخیر این سازمان را به‌تفسیر رای می‌کنند که اقدامی نادرست است.

تصمیم نشست صد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک که اوایل خردادماه برگزار شد، کشورهای عضو متعهد شدند از ابتدای ژوئیه 2018 (مرداد) سطح پایبندی خود را به تعهد تعدیل تولید به 100 درصد برسانند.

این تصمیم، نه مجوزی برای افزایش تولید بیشتر از سهمیه تعیین شده برای کشورها و نه مجوزی برای بازتوزیع سهمیه تعهدهای تعدیل تولید میان کشورهای عضو است.

بر اساس بیانیه نشست صد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک، توافق همکاری کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش در مجموع روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ای (یک میلیون و 200 هزار بشکه اوپک و 600 هزار بشکه کشورهای غیرعضو اوپک) همچنان معتبر خواهد بود.

مبارزه ایران و اوپک برای سهمیه نفت به کجا ختم می شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مبارزه ایران و اوپک برای سهمیه نفت به کجا ختم می شود؟

گفتنی است، پیش از این کارشناسان برجسته حوزه انرژی معتقدند که قیمت نفت در ماه های آتی به سطح تاریخی خود باز خواهد گشت و احتمال دارد که قیمت هر بشکه نفت خام به 150 دلار برسد.

پیِر آندوراند، تاجر و موسس اداره سرمایه‌گذاری آندوراند بیان کرد که ظرفیت مازاد تولید نفت در کشورهای عضو اوپک به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала