مجازات های عجیب و غریب مخصوص عربستان سعودی

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مجازات های عجیب مخصوص عربستان سعودی
مجازات های عجیب مخصوص عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان تحت فرمان محمد بن سلمان شاهزاده ۳۲ ساله تلاش می کند تا تصویر مدرنی از جامعه سعودی به نمایش بگذارد اما همچنان سرکوب شدید سیاسی در آن جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، پایگاه نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت: که سازمان اروپایی — سعودی حقوق بشر (ESOHR) اعلام کرده است که در سال 2017 در عربستان سعودی 147 نفر به اعدام محکوم شدند.
در این گزارش که بر مسائل حقوق بشری عربستان تمرکز دارد، آمده است که مجازات مخالفان رژیم سعودی همچنان در این کشور وجود دارد. در ادامه این گزارش آمده است استفاده از مجازات‎هایی از جمله گردن زدن مخالفان با شمشیر به عنوان ابزاری برای ترساندن افراد از حکومت به دلیل غیرقابل بازگشت بودن ماهیت این نوع مجازات باید بازنگری شود.
دستگیری فعالان حقوق بشر، بازرگانان برجسته و برخی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان که اخیرا رخ داد، حاوی این پیام است که این اصلاحات ارتباطی با خواسته‌های مردم نداشته است. ESOHR در این ارتباط چنین توضیح می‌دهد: «محدودیت در آزادی بیان و موج جدید دستگیری‌های خودسرانه، بحران عمیق حقوق بشری در عربستان را شدت می‌بخشد.»
98 نفر از افراد اعدام شده در سال گذشته شهروند عربستان سعودی و 56 نفر از آنان تبعه خارجی بودند. عربستان سعودی از روش‌های مختلفی برای اعدام استفاده می‌کند که مهم‌ترین آن زدن گردن محکومان است. بدن برخی از اعدام شدگان نیز به صلیب کشیده می‌شود تا هشداری برای شهروندان دیگر باشد.
در سال 2016، در این کشور 47 نفر در 12 استان مختلف گردن زده شدند و چهار نفر دیگر با شلیک در جوخه اعدام کشته شدند. این بزرگترین اعدام دسته جمعی از دهه 80 میلادی بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала