ایران تا پایان سال سامانه بومی اس-300 را رونمایی می کند

© AFP 2023 / Atta Kenareایران تا پایان سال سامانه بومی اس-300 را رونمایی می کند
ایران تا پایان سال سامانه بومی اس-300 را رونمایی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون امور بین ‌الملل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران از طراحی و اجرایی شدن سامانه بومی سازی شده اس-300 تا پایان سال خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیرسرتیپ دوم محمد احدی، معاون امور بین ‌الملل وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: سامانه بومی سازی شده اس-300 تحت عنوان "باور 373 " طراحی و اجرایی شده و تا پایان امسال رونمایی می شود.

او در ادامه افزود: هزینه ‌ای که جمهوری اسلامی ایران برای دفاع اطمینان بخش و امنیت خود می کند کمترین هزینه در مقایسه با کشورهای مشابه و همسایه است. عربستان سعودی در رتبه سوم هزینه دفاعی و نظامی در جهان است، اما ایران با کمترین هزینه دفاعی در منطقه امنیت اطمینان بخشی را به وجود آورده است که قابل توجه می باشد و البته این مساله برای دوستان ما مسرت بخش و برای دشمنان رعب انگیز است. خود‌اتکایی باید همه جانبه باشد که البته این مقوله در حوزه صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد و تجربه هشت سال دفاع مقدس این اهمیت را بیشتر کرد. امروز قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در امنیت ملی است و دشمن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تهدید نظامی کرد و به دنبال براندازی انقلاب بود و همیشه گزینه روی میز بودن حمله نظامی را مطرح کرد، اما اکنون با نتیجه بخش نبودن گزینه نظامی، حمله اقتصادی را در دستور کار قرار داده است. ایران امروز بدون کوچک ترین وابستگی به کشورهای بیگانه و با همت متخصصان و مهندسان جوان در صنعت دفاعی به خودکفایی رسیده است. در دنیای امروز باید با خودکفایی، از نیازمندی به خارج رها شده و استقلال یابیم.

امیر احدی ادامه داد: ایران در موقعیتی است که یا باید وابسته باشد و یا دفاع اطمینان بخش داشته باشد و از خود دفاع کند و گر نه دشمن استقلال ما را بر‌نمی ‌تابد. اینکه چرا دشمنان قدرت موشکی جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند، به این دلیل است که چنین فناوری تسلیحاتی به ما قدرت دفاع راهبردی می ‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала